معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: طبق ابلاغ مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای وزارت راه و شهرسازی، فروش بلیت در پایانه‌های مسافربری از ابتدای خرداد سال جاری در تمامی پایانه‌های کشور به صورت حضوری ممنوع و فروش بلیت تنها از طریق اینترنت و دفاتر آژانس‌های مسافرتی خارج از پایانه‌ها انجام خواهد شد.

ممنوعیت فروش بلیت در پایانه امام رضا(ع) از ابتدای خردادماه

به گزارش قدس آنلاین، خلیل الله کاظمی در این خصوص اظهار کرد: با توجه به گلایه شهروندان و مشکلات حضور جارچیان در پایانه امام رضا(ع) سال پیش طرح ممنوع شدن فروش بلیت در پایانه امام رضا(ع) و اینترنتی شدن فروش بلیت اتوبوس در دستور کار معاونت عمران حمل ونقل و ترافیک و سازمان پایانه‌های شهرداری مشهد قرار گرفت.

وی افزود: بر این اساس زیرساخت‌های لازم از جمله نصب گیت‌های ورودی در ابتدای سالن انتظار و جایگاه‌های سوار و پیاده شدن مسافر به اتوبوس‌ها در پایانه امام رضا(ع) انجام و دفاتر فروش بلیت شرکت‌های مسافربری از پایانه جمع‌آوری شد.

کاظمی اضافه کرد: همچنین برای پاسخگویی به مسافران کانترهایی برای شرکت‌های مسافربری به صورت اشتراکی در سالن اصلی پایانه امام رضا(ع) آماده شده است.

وی با بیان اینکه ممنوعیت فروش بلیت در پایانه امام رضا(ع) و جلوگیری از ورود افراد بدون بلیت به سالن انتظار و جایگاه پیاده و سوار شدن مسافران اواخر سال قبل به صورت آزمایشی آغاز شده بود، اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا و ممنوع شدن سفرهای استانی، اجرای این طرح به صورت موقت کمرنگ شد.

کاظمی گفت: اما اکنون با توجه به اینکه ممنوعیت سفرهای بین شهری و استانی ظرف روزها یا هفته‌های آینده از سوی ستاد مقابله با کرونا کشور لغو خواهد شد، مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای وزارت راه و شهرسازی با ارسال نامه‌ای به ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تمامی استان‌ها برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا خواستار ممنوع شدن فروش بلیت در پایانه‌ها و جلوگیری از ورود افراد بدون بلیت به محل سوار و پیاده شدن مسافران شده است.

معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد افزود: در این نامه طرح اجرا شده در پایانه امام رضا(ع) مشهد به عنوان الگو به سایر شهرهای کشور معرفی شده است.

وی اضافه کرد: بنا براین، طبق ابلاغ مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای وزارت راه و شهرسازی، فروش بلیت در پایانه‌های مسافربری از ابتدای خرداد سال جاری در تمامی پایانه‌های کشور به صورت حضوری ممنوع و فروش بلیت تنها از طریق اینترنت و دفاتر آژانس‌های مسافرتی خارج از پایانه‌ها انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین از این تاریخ ورود افراد بدون بلیت دارای کد (کیو آر کد) که به نام آن‌ها صادر نشده باشد، به سالن انتظار و جایگاه‌های سوار و پیاده شدن مسافر به طور کامل ممنوع خواهد شد.
کاظمی افزود: مقدمات و زیرساخت‌های اجرای این طرح از سال گذشته در پایانه امام رضا(ع) آماده شده و طرح به صورت آزمایشی اجرا شده است.

 معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد تاکید کرد: بر این اساس از زائران و مسافران تقاضا می‌شود قبل از سفر بلیت خود را از طریق اینترنت یا دفاتر آژانس‌های مسافرتی و فروش بلیت خارج از پایانه امام رضا(ع) خریداری کنند تا در انجام سفر دچار مشکل نشوند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.