گیلان-مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه گیلان از جایگاه خوبی در آموزش آنلاین برخوردار است، گفت: از ۱۹۵ هزار دانش‌آموز مقطع ابتدایی ۲۶ درصد در سامانه شاد عضو شده‌اند.

گیلان از جایگاه خوبی در آموزش آنلاین برخوردار است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آموزش و پرورش گیلان ؛ نادر جهان آرای در جلسه شورای آموزش و پرورش گیلان که با حضور استاندار گیلان برگزار شد، اظهار کرد: گیلان از ابتدای شیوع کرونا جزء استان‌های پرخطر بود که تراکم جمعیتی بالای استان، ضرورت دارد که فاصله اجتماعی هوشمند بیشتر رعایت شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان افزود: جهت ضدعفونی کردن و گندزدایی مدارس استان ۳ میلیارد تومان اعتبار ملی و ۱۶۰ میلیون تومان نیز توسط مدارس برخودار به استان کمک شد.

وی با بیان اینکه گیلان اولین استانی بود که از ظرفیت هنرستان‌ها برای تولید ماسک استفاده و به نهضت سراسری تبدیل شد، گفت: همچنین در مدت تعطیلی مدارس علاوه بر کلاس‌های آموزشی، طرح ورزش در خانه هم دنبال شد.

جهان‌آرای با بیان اینکه گیلان از جایگاه خوبی در آموزش آنلاین برخوردار است، خاطرنشان کرد: تعدادی از دانش‌آموزان به دلیل عدم پوشش اینترنت از آموزش آنلاین بهره‌مند نشدند که باید بسترهای فنی و امنیتی آن بیش از پیش اجرایی شود.

وی علت برخی از عدم دسترسی دانش‌آموزان به آموزش‌های آنلاین را مدیران، مدرسه، معلم و دانش‌آموز عنوان کرد و گفت: عدم پوشش اینترنتی، وجود مدارس چند پایه، سکونت دانش‌آموزان در مناطق حاشیه‌ای از دیگر موانع برخورداری دانش‌آموزان از آموزش‌های مجازی است؛ آموزش مدارس عشایری هم به صورت چهره به چهره انجام می‌گیرد.

جهان‌آرای با بیان اینکه اکنون به مدت سه روز است که دانش‌آموزان متوسطه هم به شبکه شاد متصل شدند، تصریح کرد: از ۱۹۵ هزار دانش‌آموز مقطع ابتدایی ۲۶ درصد در سامانه شاد عضو شده‌اند. بالاترین آمار عضویت متعلق به شهرستان بندرانزلی و پایین‌ترین عضویت هم متعلق به حویق، فومن، رودبنه، املش، اطاقور، عمارلو و دیلمان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.