اتحادیه جهانی علمای مسلمان با تأکید براینکه روزه‌داری باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن نمی‌شود، اعلام کرد که ویروس کرونا هیچ تأثیری بر روزه‌داری در ماه مبارک رمضان ندراد.

اتحادیه علمای مسلمان: کرونا هیچ تأثیری بر روزه داری ندارد

قدس آنلاین: اتحادیه جهانی علمای مسلمان با صدور بیانیه‌ای با تأکید براینکه ویروس کرونا تأثیری بر روزه‌داری ندارد از تمام مسلمانان خواست تا هم از لحاظ معنوی و هم از لحاظ جسمی خود را برای روزه داری در ماه مبارک رمضان آماده کنند.

در بیانیه اتحادیه علمای مسلمان که در وب‌سایت رسمی این اتحادیه منتشر شده آمده است که تحولات و تبعات ناشی از ویروس کرونا در جهان به ویژه دنیای اسلام را که برای ماه مبارک رمضان آماده می‌شود، دنبال می‌کنیم.

این بیانیه می‌افزاید: به این بهانه که روزه‌داری در شرایط کرونا برای بدن ضرر دارد و باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن می شود، سردرگمی ها در این خصوص افزایش یافته است.

اتحادیه علمای مسلمان توضیح داد: روزه ماه مبارک رمضان از بزرگترین ارکان اسلام و فریضه‌ای فردی است که جز در حالت بیماری، سفر، سالخوردگی، بارداری و موارد مشابه آن امساک از آن جایز نیست.

در ادامه این بیانیه آمده است: ویروس کرونا جز برای مبتلایان نمی‌تواند عذری شرعی جهت روزه‌خواری باشد و پژوهش‌های علمی اثبات کرده است که روزه‌داری باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن نشده، بلکه موجب تولید سلول‌های جدید می شود و برای بدن مفید است.

اتحادیه علمای مسلمان در ارتباط با اقامه نماز جماعت و نماز تراویح تأکید کرد در کشورهایی که به دلیل اقدامات پیشگیرانه از شیوع ویروس کرونا قرنطینه برقرار و مساجد تعطیل است باید نماز در خانه‌ها برپا شود.

در همین راستا، اتحادیه علمای مسلمان با درخواست از دولت‌های کشورهای عربی و اسلامی برای ازادی زندانیان در شرایط کرونا همچنین خواستار توقف درگیری ها به ویژه در ماه مبارک رمضان، حل اختلافات، تزکیه نفس، رفع مظالم و محاصره و آزادی تمام زندانیان عقیده شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.