خراسان شمالی- استاندار خراسان شمالی گفت: موانع توسعه استان نبود منابع مالی نیست بلکه نیروی انسانی که دلسوز مردم نباشد مانع توسعه استان است.

نیروی انسانی که دلسوز نباشد مانع توسعه استان است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان شمالی، دکتر محمد علی شجاعی در اولین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان در سالجاری اظهار داشت: عده‌ای در استان برای پیشرفت نسخه‌های محدود می پیچند که این نگاه تعصبی تنها حال چند نفر را خوب می کند و برای خوب کردن حال مردم استان مناسب نیست و موجب رکنق معیشت و سفره های مردم نمی شود.

وی در ادامه سخنان خود بر تعویق این سند جامع جهش تولید استان تاکید کرد و گفت: بارها گفته ام خراسان شمالی برای توسعه نیاز به جهش دارد بنابراین این سند باید با همکاری و همفکری تمامی دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها تا یک ماه آینده تدوین شود و در آن باید شرح وظایف بخش ها، دستگاه ها و شهرستان ها مشخص باشد.

شجاعی تاکید کرد: برای تدوین سند جامع جهش تولید استان باید از تمامی داشته ها استفاده کنیم تا نتیجه آن تامین کالا و اقلام مورد نیازی باشد که امروز از سایر کشورها و استان ها تامین می شود.

وی گفت: جهش یعنی با یک سال کارکرد استان باید تامین اقلام و کالا توسط واحدهای تولیدی داخلی افزایش یابد.

وی با بیان اینکه حرکت در مسیر جهش تولید یعنی کمک به عزت سربلندی و خودکفایی کشور، تصریح کرد: مثبت شدن تراز تجاری تجاری کشور و استان، افزایش سهم استان در درآمد سرانه کشور، ارتقای بهره وری، ایجاد اشتغال، افزایش درآمد و رفاه مردم، بسط عدالت اجتماعی و دونق سفره های مردم به معنای جهش می‌باشد بنابراین در تدوین این سند شعار ننویسید و با توجه بر اسناد بالادستی ملی و استانی این سند باید تهیه و عملیاتی شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.