مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی از تحت پوشش قرار دادن زوج‌های آلونک‌نشین حاشیه شهر مشهد به کمک بنیاد مستضعفین کشور خبرداد.

کمک برای تهیه مسکن زوج‌های کارتن‌خواب مشهد

به گزارش قدس آنلاین، حبیب‌الله آسوده ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: بنیاد مستضعفین کمکی برای مناطق افراد متاثر از شرایط کرونا که در مناطق محروم و حاشیه شهر مشهد حضور دارند، در نظر گرفت. هفته گذشته بازدیدی از منطقه اسماعیل‌آباد در پشت الماس شرق داشتم و شاهد فضای خوبی نبودم. برخی از افراد در فضایی آلونک‌نشین در کنار دیوارها و یا زیرخاک زندگی می‌کردند. این که یک زوج در این شرایط زندگی کند برای‌ ما قابل تحمل نبود.

وی افزود: تصمیم گرفتیم با مشارکت مردم و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط بتوانیم در تامین کمک‌ هزینه‌ رهن و اجاره، زوج‌های آلونک‌نشین را یاری کنیم. امیدوارم این کمک فرصتی باشد تا اقدامی برای بهبودی و کاهش آسیب‌های اجتماعی این افراد انجام دهیم. قطعا این حرکت به کاهش آسیب‌های اجتماعی حاشیه شهر مشهد و امنیت اجتماعی کمک خواهد کرد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی خاطرنشان کرد: این فرایند به تازگی آغاز شده و ظرف روزهای آینده شناسایی سایر زوج‌ها به کمک دستگاه‌های ذی‌ربط انجام خواهد شد. تا کنون فقط یک زوج شناسایی شده است.

وی یادآور شد: کمیته امداد برای این دسته از افراد خانه تامین نمی‌کند، بلکه در تامین هزینه رهن و اجاره خانه به این افراد کمک خواهد کرد. این فرایند یک کار تیمی است که صحبت‌های اولیه آن انجام شده تا آسیب‌های اجتماعی این افراد کاهش یابد. سعی داریم از مراکز نیکوکاری که در این عرصه فعال هستند، کمک بگیریم. اگر مردم،  موردی از این دسته افراد شناسایی کردند به شهرداری و یا اداره بهزیستی اطلاع دهند، اما ظرف روزهای آینده جلسه‌ای با دستگاه‌های ذی‌ربط برای هماهنگی در سایر جزییات این حرکت خواهیم داشت.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.