۳۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰
کد خبر: 701380

جمعی از نیروهای فعال در ایستگاههای دوچرخه مشهد پس از فسخ قرارداد شهرداری با شرکت سرمایه‌گذار به دلیل عدم انجام تعهدات، چند ماهی است بیکار شده‌اند و خواستار حمایت از سوی مدیریت شهری هستند.

زایش بیکاری در ایستگاههای دوچرخه مشهد

به گزارش قدس آنلاین، قرارداد ایستگاههای دوچرخه مشهد در دور سوم شورای اسلامی این شهر از سوی شهرداری با یک شرکت خصوصی برای ۱۰ سال منعقد شد اما گویا این شرکت فقط به فکر سودجویی بود لذا با توجه به عدم اجرای تعهدات و استنکاف از اجرای آنها، آذر ماه پارسال شهردار مشهد در نامه‌ای خطاب به مدیرعامل آن فسخ قرارداد را اعلام کرد.

در پی فسخ این قرارداد، اپراتورهای ایستگاههای دوچرخه در مشهد بیکار شدند و ماههاست که به دنبال اخذ مطالبات خود از شرکت خصوصی و استفاده از ظرفیت بیمه بیکاری بوده‌اند ولی هنوز به نتیجه نرسیده‌اند.

نمایندگان اپراتورهای بیکار این مجموعه ضمن بیان دغدغه و مشکل بیکاریشان، خواستار رساندن صدایشان به مسوولان شهری و مدیران شرکت خصوصی نامتعهد شدند تا در شرایطی که همه بر طبل کمک به معیشت نیازمندان می‌کوبند شاید گوش شنوایی باشد تا حداقل بخشی از مشکلات آنها را شنیده و درمان باشد.

یکی از این اپراتورها گفت: پس از فسخ قرارداد ایستگاههای دوچرخه حدود ۱۵۰ نفر از کارکنان علاوه بر اینکه بیکار شدند تا مدتها نیز به دنبال اخذ حقوق خود از شرکت بودند اما با همه کاستی‌ها و حقوق پایین باز هم کار کردن در آن مجموعه بهتر از بیکاری در شرایط فعلی است.

وی که خواست نامش ذکر نشود افزود: حدود ۶ سال در این مجموعه به عنوان اپراتور ایستگاه دوچرخه فعالیت داشتم اما دی ماه پارسال به یکباره قراردادمان فسخ شد و در هیچ مجموعه دیگری نیز به کار گرفته نشدیم.

یکی دیگر از این اپراتورها گفت: حدود ۶ ماه است که بیکار شده‌ایم و در شرایط سختی به سر می‌بریم اما حتی بیمه بیکاری نیز تاکنون به ما تعلق نگرفته ‌است.

وی افزود: مشکل خود را در قالب نامه‌ای برای شهردار مشهد مطرح کرده‌ایم اما هنوز پاسخ روشنی دریافت نکرده‌ایم. از شهردار می‌خواهیم به مشکلات ما رسیدگی کند و در مجموعه‌هایی که امکان بکارگیری نیرو وجود دارد از ظرفیت ما استفاده شود.

پاسخ شهرداری

سخنگوی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: شهرداری با سرمایه‌گذار قرارداد مشارکتی بابت ساخت ایستگاههای دوچرخه داشت اما قرارداد اپراتورها بطور مستقیم با سرمایه‌گذار بوده و ارتباطی با شهرداری ندارد.

مجید بخت‌آزما افزود: هیچیک از اپراتورهای آن شرکت خصوصی با شهرداری قرارداد نداشته‌اند. اگر شهرداری با هریک از آنها قراردادی داشته ‌باشد پیگیری حقوقی صورت می‌پذیرد اما شهرداری هیچ تعهد و قرارداد قانونی در قبال نیروهای فعال در آن مجموعه نداشته ‌است.

پیگیر بیمه بیکاری

قائم مقام خوشه خدماتی یحیی گستر طوس به عنوان شرکت پیمانکار سامانه دوچرخه‌های عمومی مشهد نیز گفت: قرارداد اپراتورهای فعال در این سامانه ماهانه بود و پس از لغو قرارداد مشارکتی با شهرداری مشهد، بستری برای ادامه فعالیت این افراد وجود نداشت.

علی ظریفیان افزود: حقوق تمام این افراد تسویه شده و پیگیری بیمه بیکاری پرسنل بیمه‌شده نیز از ابتدا بوده‌ایم.

وی ادامه داد: طبق آخرین پیگیری نیز که از بیمه صورت گرفت، محاسبات این افراد برای دریافت بیمه بیکاری در حال انجام است و از این مزایا برخوردار خواهند شد.

قائم مقام خوشه خدماتی یحیی گستر طوس به عنوان شرکت پیمانکار سامانه دوچرخه‌های عمومی مشهد گفت: تعهدی نیز در قبال استخدام و بکارکارگیری این افراد نداریم اما پیگیر بیمه بیکاری آنها هستیم.

منبع: ایرنا

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.