قشم- شهر «درگهان» از توابع بخش مرکزی قشم با داشتن مراکز متعدد تجاری و مشهور در تمامی ایام سال میزبان خیل عظیمی از مسافران است که حالا افزایش ترددها در این منطقه موجب بروز حوادث ناگواری شده است که نیاز به مدیریت دارد.

حادثه در جاده‌های قشم سبقت می‌گیرد

قدس آنلاین-گروه استان‌ها: جاده اصلی لافت-درگهان  ازجمله محورهایی است که روزانه شاهد سوانح تلخ و دل‌خراشی است که نه‌تنها می‌بایست برای تجهیز این محور به علائم هشداری و راهنمای و رانندگی اقدام کرد بلکه تقویت پاسگاه‌های پلیس و استفاده از تجهیزات الکترونیکی و دوربین‌های نظارتی بسیاری ضروری به نظر می‌رسد. 

بنا بر گفته بسیاری از کارشناسان، تقاطع بندر لافت - روستای گورزین- شهر درگهان و ورودی بندر کاوه و هم‌چنین تقاطع روستاهای باغ بالا- رَمکان-گیاهدان و تقاطع روستاهای باغ بالا-گربدان ازجمله نقاطی است که در سال‌های گذشته با مشکلات بسیاری ازجمله تصادفات روبرو بوده است و نیاز به اصلاح دارد ولی متأسفانه تاکنون اقدامی برای اصلاح این تقاطع‌ها نشده است.

تقویت نیروهای پلیس ضروری است

در همین حال رئیس پلیس راهور قشم اظهار می‌کند: رفع نقاط حادثه‌خیز به‌ویژه در محورهای درگهان- لافت و در میدان‌های بزرگراه قشم به درگهان برای سلامت جان مردم ساکن و میلیون‌ها مسافری که در طول سال به این جزیره سفر می‌کنند بسیار حائز اهمیت است.

بهروز حیدری بابیان اینکه گردشگران و مسافران زیادی در طول سال با خودروهای شخصی به قشم سفر می‌کنند می‌افزاید: پاسگاه پلیس‌راه قشم از نوع درجه سه بوده و متأسفانه هیچ امکاناتی ندارد.

وی بیان می‌کند: با توجه به وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتری جزیره قشم و با توجه به این‌که در حدود ۶۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی شهری و روستایی برخوردار بوده اما تنها سه دستگاه خودرو در اختیار پلیس‌راه قرار دارد.

رئیس پلیس راهور قشم بابیان اینکه طبق استاندارد تعریف‌شده حداقل ۱۰ دستگاه خودرو باید در اختیار پلیس‌راه قشم باشد می‌افزاید: با سه دستگاه خودرو نمی‌توان تمامی محورها را تحت پوشش قرارداد.

حیدری تأکید می‌کند: با افزایش خودروهای پلیس‌راه‌ و با حضور تیم‌های گشتی در جاده‌ها می‌توان از حوادث جاده‌ای جلوگیری و به کاهش صدمات جانی و مالی کمک شایانی کرد و همچنین کار امدادرسانی در زمان بروز حوادث جاده‌ای را تسهیل داد

اتباع بیگانه بیشترین قربانی حوادث جاده‌ای

افزون بر دو هزار تن اتباع بیگانه در جزیره قشم مشغول فعالیت هستند که فعالیت و تردد غیرمجازشان حادثه‌آفرین شدن است.  

رئیس پلیس‌راه قشم در همین رابطه با اشاره به افزایش آمار تلفات جاده‌ای سال گذشته عنوان می‌کند: در سال گذشته تعداد بسیاری از متوفیان جاده‌ای در قشم اتباع بیگانه بودند زیرا بسیاری از این افراد به علت ترس از دستگیری عوامل انتظامی به هنگام شب و بدون چراغ با موتورسیکلت در جاده‌ها تردد می‌کنند و همین امر بیشترین عامل تصادفات و سوانح رانندگی را رقم‌زده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.