خراسان شمالی- مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: محور بجنورد- آشخانه که از بامداد یکشنبه ۲۴فروردین ماه سال جاری به علت رانش زمین مسدود شده بود از فردا دوشنبه اول اردیبهشت ماه بازگشایی می شود.

محور بجنورد-آشخانه فردا بازگشایی می شود

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی، جعفر شهامت اظهار داشت: بارندگی ها سبب رانش زمین دردو مقطع  محور بجنورد-آشخانه در محدوده مملجه تا خندقلو شده بود که با تلاش شبانه روزی و تجمیع امکانات راهداری و پیمانکار باند دوم  آماده بازگشایی شده است.

وی افزود: ۱۵۰ متر از مسیر، فاصله ۱۵کیلومتری بجنورد و حدود۷۰متر در محدوده خندقلو دچار رانش زمین و خسارت شد که به ناچار مسیر بجنورد-آشخانه به مدت یک هفته مسدود و ترافیک به محورقدیم منتقل شد و همزمان ایمن سازی اضطراری محورقدیم اجراگردید.

وی خاطرنشان کرد: محور بجنورد- آشخانه از مسیرهای مهم کشور و استان است و درسال ۹۸ بالغ بر شش میلیون و ۲۰۰ خودرو از آن عبور کرده است که با توجه به بالا بودن میزان تردد در مسیر مذکور سرعت دادن به انجام کارهای مربوط به بازگشایی محور مورد تاکید مدیریت بحران استان قرار گرفت.

شهامت گفت: برای مرمت تخریب های ناشی از رانش زمین روزانه ۳۰ دستگاه انواع ( کامیون- لودر- بیل مکانیکی – گریدر-غلطک)راهداری طی یک هفته مشغول به فعالیت بوده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در این مدت ۱۰هزار مترمکعب خاک برداری انجام شده و حدود ۱۵۰۰ تن سنگ و مصالح به محل ،حمل شده است.

وی اظهار داشت: برای سرعت دادن به کار مرمت این محدوده تخریب شده، معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نیزددر استان حضور و از محل بازدید کرد و با تاکید ایشان هماهنگی های لازم برای تسریع در اجرای کارها انجام شد.

شهامت افزود: باتوجه به جلسه برگزار شده در دفتر فنی استانداری خراسان شمالی مقرر شد مشاور طرح باند دوم نسبت به مطالعه محدوده رانش و طول ۱۰کیلومتری مسیر که شرایط جنس خاک مستعد رانش و ریزش است اقدام کنند و اقدامات انجام شده صرفاً جهت پایدار سازی موقت و بازگشایی مسیر به اجرا در آمده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.