مدیر اداره منابع آب سرخس گفت: با ورود موج جدید بارش‌ها به استان و سرشاخه‌های رودخانه کشف‌رود در محدوده شهرستان سرخس شاهد طغیان این رودخانه برای سومین بار در ۲۰ روز گذشته بوده‌ایم.

نجات ۲ روستا در سرخس از طغیان رودخانه کشف‌رود

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا عبادی‌نژاد اظهار کرد: با توجه به شدت بارندگی‌ها نسبت به هفته گذشته به همه کارکنان اعلام آماده‌باش داده شد و با دریافت اطلاعات میزان دبی لحظه به لحظه از اِشل ثبت دبی معدن آق‌دربند و صدرآباد پیش‌بینی سیلابی با حجم بالاتر نسبت به سیلاب‌های قبلی داشتیم. بنابراین با تشکیل جلسه ستاد بحران اقدام به اطلاع رسانی توسط بخشداری به دهیاران روستاهای اطراف رودخانه کردیم.

وی ادامه داد: پس از بررسی اطلاعات رسیده مشخص شد، سیلابی با دبی ۳۵۰ مترمکعب در ثانیه در رودخانه جریان دارد؛ با توجه به رسوب بالای سیلاب‌های کشف‌رود و رسوب گذاری زیاد در رودخانه تجن که پس از تلاقی کشف‌رود با هریرود تشکیل می‌شود امکان انتقال ایمن این سیلاب در محدوده روستاهای نوروزآباد و قاسم‌آباد غیر ممکن و دور از انتظار بود.

مدیر اداره منابع آب سرخس عنوان کرد: این امور با کمک فرمانداری و بخشداری با استفاده از امکانات اداره راه و شهرداری و ماشین‌آلات بخش خصوصی اقدام به تقویت خاکریزها و ایجاد دیواره حفاظتی در محدوده روستاهای یاد شده، کرد.

عبادی‌نژاد گفت: در نهایت با تلاش ۱۸ ساعته کارکنان امور منابع آب سرخس توانستیم از سرریز رودخانه در محدوده روستاهای نوروزآباد و قاسم‌آباد جلوگیری کنیم.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.