مدیر امور فرهنگی کارکنان و خدام آستان قدس رضوی از راه‌اندازی پویش #مثل_مسجد توسط سازمان فرهنگی این آستان مقدس با رویکرد توجه به معرفت افزایی و عبادات در خانه در روزهای مقابله با کرونا خبر داد.

#مثل_مسجد پویشی برای توجه به عبادت در خانه

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین عماد دخانی ، با اشاره به راه اندازی پویش #مثل_مسجد بیان کرد: این روزها که محدودیت هایی برای حضور افراد در اماکن مذهبی و به خصوص بقاع متبرکه و مساجد بوجود آمده است و بسیاری از عبادات جمعی را نمی توان مثل گذشته بجا آورد، می توان این خلاء را با بسیاری از اعمال و عبادات در جمع محدودتری یعنی در بین اعضای خانواده پر کرد.
وی ادامه داد: برپایی نماز جماعت، محوری‌ترین فعالیت یک مسجد محسوب می‌شود که می‌توان آن را در منزل و در بستر این پویش اقامه کرد.
مدیر امور فرهنگی کارکنان و خدام آستان قدس رضوی افزود: همچنین با دنبال کردن پویش #مثل_مسجد می توان اعمالی از قبیل قرائت اذان توسط نوجوانان، آماده سازی محیط منزل برای اقامه نماز مانند تهیه سجاده‌ها، برپایی جلسات قرآن خانوادگی با اختصاص یک زمان مشخص در روز یا در هفته برای جمع شدن اعضای خانواده با محوریت تلاوت قرآن، برپایی مجالس دعا و زیارت و توجه به حضرت رضا علیه السلام، تزئینات منزل با توجه به ایام مختلف شهادت ها و ولادت ها و اعیاد و.. را انجام داد و لحظات معنوی‌تری را در منزل به وجود آورد.
وی با تاکید بر این که عبادت به صورت جمعی به نوعی آشکارسازی عبودت، اخلاص، توحید و ارزش‌های اسلامی به شمار می‌رود، تصریح کرد: این اتفاق هرچه با افراد بیشتری صورت پذیرد موثرتر خواهد بود؛ برای همین علاوه بر انجام عبادات جمعی در بین اعضای خانواده، در این شرایط، مردم وظیفه ترویج این اقدامات را بر عهده دارند تا فضای جامعه از ارزش های اسلامی و روح عبادات سرشار شود.
دخانی ادامه داد: از همین رو پویش #مثل_مسجد طراحی شد تا فرصتی فراهم شود که اعضای خانواده با تمسک به امام هشتم علیه السلام نسبت به  برپایی مجالس مختلف در منزل، مثل نماز جماعت، سلام و عرض ارادت دسته‌جمعی به حضرت رضا علیه السلام و اقدامات دیگر مشابه اقدام کنند و علاوه بر بهره‌مندی معنوی از برکات و اثرات این فعالیت ها از جوایز پیش بینی شده در این طرح نیز استفاده کنند.
وی با اشاره به نحوه شرکت در این پویش خاطرنشان کرد: برای شرکت در این طرح که از یکی از پویش های پنجگانه برنامه «آقا سلام؛ با شما خوشیم» محسوب می شود، باید تصاویر و یا فیلم های مرتبط با فعالیت ها خود را در فضای مجازی با هشتگ مثل مسجد منتشر و یا تصاویر و توضیحات خود را به نشانی @ravaq_razavi در تمامی شبکه‌های اجتماعی ارسال کنند.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.