همدان- رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان گفت: در راستای سیاست‌گذاری‌های کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورا، برنامه‌هایی در حوزه گردشگری اتخاذ شده بود که محدودیت‌هایی برای تحقق آنها به دلیل شیوع ویروس کرونا پیش آمد.

برنامه‎های گردشگری مدیریت‌شهری با کرونا محدود شد

به گزارش قدس آنلاین ،حسین قراباغی صبح یکشنبه در کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورا با اشاره به کسب‌وکار فعالان حوزه گردشگری، اظهار کرد: متأسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا، حوزه گردشگری به شدت متضرر شده و فعالان این عرصه، چشم امیدشان به دولتمردان و مدیریت‌شهری است که امیدواریم بتوانیم این قشر زحمتکش را یاری دهیم.

به گفته وی؛ مدیریت‌شهری همدان در راستای حمایت فعالان حوزه گردشگری، تخفیفات و بخشودگی‌های عوارض در حوزه اختیارات خود را لحاظ کرده است.

قراباغی با اشاره به پیگیری شورا در زمینه گردشگری سلامت در سال‌های گذشته، یادآور شد: سال ۱۳۹۸، اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفت؛ اما لازم است بودجه قابل‌توجهی برای تقویت بخش سلامت، لحاظ شود.

وی، تکمیل بیمارستان نیمه‌کاره اکباتان را یکی از مباحث کمکی به بخش گردشگری سلامت دانست و افزود: مطالبه‌گری در حوزه سلامت و بهداشت از ضروریات است که باید مورد توجه متولیان امر قرار گیرد.

 مشکلی برای عمارت جنانی و حفظ آن، وجود ندارد

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان با توجه به اینکه بخشی از بنای تاریخی عمارت جنانی تخریب شده است، افزود: احیا و حفظ این بنا از دغدغه‌ها و مطالبات شهروندان محسوب می‌شود که نیازمند توجه ویژه مسئولان امر است.

قراباغی با اشاره به پیشینه تاریخی احداث بنای عمارت جنانی، یادآور شد: این بنای تاریخی ثبت ملی شده و واجد ارزش تاریخی است که با شرایط کنونی به وجود آمده، نیازمند کمک و حمایت مسئولان مرتبط و همکاری مالک به‌منظور مرمت و احیا دارد.

وی معتقد است: با توجه به اینکه ملک شخصی است، مالک باید با سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، همکاری لازم را داشته باشد.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان در پایان سخنانش گفت: با برگزاری جلسات برای تعیین‌تکلیف بنای عمارت جنانی، وظیفه هر یک از متولیان و دستگاه‌های اجرایی به طور شفاف، مشخص شد و در حال حاضر مشکلی در خصوص این بنا و حفظ و نگهداری آن، وجود ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.