مسئول کارگروه اطلاع‌رسانی بیماری کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اگرچه روند شیوع ویروس کرونا در خراسان رضوی به ثبات رسیده است اما با آغاز ترددهای بین استانی ، ممکن است این شیب روند افزایشی پیدا کند.

احتمال افزایش شیوع کرونا در خراسان رضوی با آغازسفرهای بین استانی / انتقال ویروس کرونا از طریق حمل و نقل عمومی ۲۶درصد است/ استخدام پرستاران ۸۹ روزه برای مقابله با کرونا

حمید رضا رحیمی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد:با همکاری مردم ،  روند شیوع ویروس کرونا در خراسان رضوی ثابت شده است.

وی با بیان اینکه در صورت رعایت مردم در مسائل بهداشتی و فاصله اجتماعی این روند شیب نزولی خواهد داشت، تصریح کرد: وضعیت خراسان رضوی از لحاظ شیوع ویروس کرونا نسبت به استان های همجوار از جمله خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سمنان و یزد بهتر است، ولی از تاریخ اول اردیبهشت ماه که ترددهای بین استانی نیز از سر گرفته خواهد شد و احتمالا سفر به خراسان رضوی نسبت به ماه گذشته افزایش پیدا خواهد کرد،  ممکن است شیوع این ویروس  در استان روند افزایشی پیدا کند.

رحیمی با بیان اینکه هرگونه ارائه آمار استانی کرونا ممنوع اعلام شده است، افزود: همچنان از مردم تقاضا داریم به جز برای انجام فعالیت ضروری از منزل خارج نشوند . از طرفی مهمترین موضوع به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در شرایط فعلی رعایت بهداشت فردی ودر صورت خارج شدن  از منزل برای انجام کارهای ضروری رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل های بهداشتی  است.

وی تصریح کرد: انتقال ویروس کرونا از طریق حمل و نقل عمومی در حدود ۲۶درصد است و با توجه به اینکه  از اول اردیبهشت ماه به صورت محدود خدمات اتوبوسرانی در مشهد آغاز می شود به مردم توصیه و تاکید ویژه می گردد که در استفاده از این خدمات، مسائل بهداشتی نظیر استفاده از ماسک و دستکش و همچنین فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

رحیمی افزود: بیمارستان های خراسان رضوی  نیز از حیث بستری بیماران کرونایی  در حالت عادی قرار دارند و ورودی و خروجی های بیمارستان های استان از این حیث مشابه هم می باشند.

مسئول کارگروه اطلاع‌رسانی بیماری کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: با توجه به اینکه ماه مبارک رمضان نیز در پیش است به مردم توصیه می شود از برگزاری هرگونه تجمع انسانی خودداری کنند تاچرخه انتقال این ویروس قطع و به حداقل برسد .   

وی همچنین در مورد کارانه پرستان که دارای چند ماه عقب افتادگی است، تصریح کرد: حقوق و اضافه کار پرستاران به موقع پرداخت شده است و در مورد کارانه آنها نیز طی چند روز آینده ، یک پرداختی انجام خواهد شد که با این احتساب عقب افتادگی کارانه آنها کمتر از یک سال می شود.

رحیمی ادامه داد: در مورد پرستاران دو اقدام مهم برای استان صورت گرفت، اول اینکه  پرستارانی  که در آزمون  استخدامی پذیرفته شده بودند، فراخوان آغاز به کار و احکام آنها صادر و  مشغول به کار شدند. همچنین برای جذب پرستار جدید برای استان،  مجوز استخدامی گرفته شد که به محض عادی شرایط و رفع ممانعت از تشکیل اجتماعات انسانی آزمون آن برگزار و افراد پذیرفته شده جذب خواهند شد.

وی افزود: همچنین برای تامین نیروی پرستار مخصوص دوره کرونا، مجوز جذب پرستار ۸۹ روزه نیز صادر شد  که برمبنای این موضوع تعدادی از پرستاران آزاد ، طبق حقوق و دستمزد نیروهای شرکتی برای این مدت در خراسان رضوی  استخدام شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.