مدیر روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: کلاس های آموزشی دانشگاه فردوسی به صورت فیزیکی تا پایان سال تحصیلی برگزار نخواهد شد. شیوه نامه برگزای امتحانات نیز قبل از پایان ترم به دانشجویان ابلاغ خواهد گردید.

تعطیلی کلاس های حضوری دانشگاه فردوسی تا پایان سال تحصیلی/نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم اعلام خواهد شد

دکتر عادل سپهر در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین عنوان کرد: بدلیل تجمع بالای دانشجویان در دانشگاه فردوسی ادامه تعطیلی کلاس های درس دانشگاه منطقی است.

وی ادامه داد: قبل از شیوع کرونا، ۶ هزار دانشجوی خوابگاهی در دانشگاه حضور داشتند. اگر بین این تعداد زیاد دانشجو خدای نکرده یک نفر مبتلا یا ناقل کرونا باشد، چه اتفاق ناگواری برای دیگر دانشجویان یا پرسنل خدمات و تغذیه و ... خواهد افتاد؟

وی تصریح کرد: رخداد این موضوع، برای دانشگاه بسیار ناراحت کننده خواهد بود و برای جامعه نیز تبعات زیادی خواهد داشت. دانشجویان با کتابخانه ها و مراکز فرهنگی و کارگاهی زیادی در بیرون دانشگاه در ارتباط هستند و از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می کنند.

دکتر سپهر بیان داشت: سلامت دانشجویان در اولویت است، به همین دلیل شرایط تحصیلی را تا پایان نیم سال به صورت مجازی برگزار و به پیش خواهیم برد و انشالله در پایان اردیبهشت معاونت آموزشی برای برگزاری برخی از دروس در تابستان که جنبه کارگاهی و آزمایشگاهی دارند تصمیم گیری خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم شرایط به زودی مساعد و عادی شود اما دانشگاه در تصمیم گیری بین سلامت دانشجویان و امور و فعالیت های دانشگاهی، مطمئنا سلامت دانشجویان و خانواده دانشگاه را انتخاب خواهد کرد.

وی با تاکید بر اقدامات دانشگاه فردوسی در جهت حفظ سلامت دانشجویان اظهار کرد: کلاس های آموزشی دانشگاه فردوسی به صورت فیزیکی تا پایان سال تحصیلی برگزار نخواهد شد و دروس دانشگاه همچنان به صورت مجازی برگزار خواهد گردید. شیوه نامه برگزای امتحانات نیز قبل از پایان ترم به دانشجویان ابلاغ خواهد گردید.

مدیر روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد یادآور  شد: نحوه برگزاری دوره های مجازی ممکن است برای دانشجویان سختی هایی از جمله شرایط و داشتن امکانات برخط بودن و یا عدم تجربه دانشجویان و اساتید در برگزاری اینگونه کلاسها بوجود آورد اما سلامت جامعه دانشگاهی از تمام این سختی ها ارجح و بالاتر است.

وی افزود: در خصوص برگزاری امتحانات، دانشگاه تمام حالت های ممکن را در نظر خواهد گرفت. اگر تا آن زمان شرایط عمومی جامعه مساعد شده بود امتحانات به صورت فیزیکی برگزار می شود اما اگر به این نتیجه رسیدیم که تا پایان خرداد نیز شرایط به حالت عادی باز نخواهد گشت به ناچار دستورالعمل و شیوه نامه جدیدی را عنوان خواهیم کرد.    

وی با اشاره به اعتبار برگزاری کلاس های درسی به صورت مجازی، گفت: تمامی دروسی که به صورت مجازی برگزار می شود دارای اعتبار بوده و نمرات و امتیازات آن در کارنامه تحصیلی دانشجویان درج خواهد گردید و ملاک ترم های آینده خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.