مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد با اشاره به فعالیت مجدد اتوبوس‌ها در مشهد پس از یک ماه تعطیلی به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا گفت: اتوبوس‌ها همانند اسفند ماه در انتهای هر مسیر و هرشب ضدعفونی می‌شوند و صندلی راننده نیز جداسازی شده است.

شرایط ویژه اتوبوس‌های مشهد برای فعالیت مجدد در روزهای کرونایی

به گزارش قدس آنلاین، سعید حسینعلی‌زاده مقدم  با اشاره به این که آغاز فعالیت اتوبوسرانی مشهد با شرایط وی‌ژه‌ای همراه خواهد بود، اظهار کرد: از شهروندان در خواست می‌کنم که فقط به اندازه صندلی‌هایی که نشانه‌گذاری شده سوار اتوبوس شوند و فاصله اجتماعی را رعایت کنند. از آن جا که سرفاصله حرکت زمانی اتوبوس‌ها کاهش یافته است، اگر مسافرین نتوانستند به دلیل رعایت فاصله گذاری اجتماعی وارد اتوبوس شوند، حتما صبر کرده تا اتوبوس بعدی فرا رسد. ۲۷ خط مسیر پرحجم و سنگین شناسایی شده است که پیش از این، ۵۴۰ اتوبوس در این مسیرها فعالیت داشته‌اند. برای افزایش تعداد اتوبوس‌ها و کاهش سرفاصله زمانی، ۴۴۰ اتوبوس دیگر نیز به این ۲۷ مسیر اضافه شده است.

وی افزود: اتوبوس‌ها همانند اسفندماه در انتهای هر مسیر و هرشب ضدعفونی می‌شوند. صندلی راننده نیز جداسازی شده است. همچنین صندلی‌های ردیف اول نشانه‌گذاری شده تا شهروندان برای رعایت فاصله با راننده اتوبوس در ردیف اول ننشینند. از شهروندان خواهش می‌کنیم که با دستکش و ماسک از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند. رعایت فاصله اجتماعی فقط همکاری شهروندان را می‌طلبد.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد بیان کرد: پرداخت کرایه اتوبوس به وسیله پول نقد ممنوع است و رانندگان پول نقد از مسافران دریافت نخواهند کرد. پرداخت کرایه فقط به وسیله من‌کارت خواهد بود

حسینعلی‌زاده مقدم گفت: ناوگان حمل‌ونقل اتوبوسرانی مشهد فقط از ساعت ۶ تا ۸:۳۰ دقیقه صبح و ۱۶:۳۰ تا ۱۹ عصر فعالیت خواهد کرد. شورای شهر مشهد تاکید داشته که شهروندان استفاده غیرضروری از وسایل حمل و نقل عمومی نداشته باشند. این راه‌اندازی برای حل کردن مشکل ایاب و ذهاب شاغلان و صنوف مختلف است.

وی در رابطه با فعالیت‌ ون و مینی‌بوس خاطرنشان کرد: تا جایی که توانسته‌ایم به جای مینی‌بوس از اتوبوس استفاده کرده‌ایم، اما مینی‌بوس‌ها نیز نشانه‌گذاری شده‌اند و شهروندان باید فاصله اجتماعی را نیز در این وسایل رعایت کنند.

حسینعلی‌زاده مقدم عنوان کرد: نگرانی مدیریت شهری بابت راه‌اندازی مجدد حمل‌ونقل عمومی این است که شیوع ویروس کرونا بیشتر شود. از سوی دیگر دسترسی شهروندان به محل کارشان با مشکل مواجه شده است. نهایتا جمع‌بندی مدیریت شهری و اعضاء شورای شهر مصوبه راه‌اندازی حمل‌ونقل عمومی به صورت محدود تا ۱۵ اردیبهشت بود. پس از آن شورای شهر مشهد برای ادامه فعالیت و تعطیلی آن تصمیم‌گیری خواهد کرد. این لایحه با خرد جمعی مدیریت شهری شکل گرفته است.

منبع:ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.