طبق نظرسنجی های انجام شده ۴۹.۱ درصد شهروندان تهرانی ویروس کرونا را خیلی خطرناک می‌دانند.

تهرانی‌ها درباره کرونا چه فکری می‌کنند؟

قدس آنلاین: به گزارش ایسنا، در نظر سنجی اخیر ستاد مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران که با همکاری مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) از شهروندان تهرانی انجام شد، ۳.۹ درصد افراد در پاسخ به این سوال که شما این ویروس را چقدر خطرناک می‌دانید، گزینه خیلی کم، ۶/۵ درصد کم، ۸/۲ درصد تا حدودی، ۳۱/۲ درصد زیاد و ۴۹/۱ درصد خیلی زیاد را انتخاب کردند.

۱/۱ درصد از مردم نیز به این سوال پاسخی ندادند.


نگرانی مردم تهران نسبت به ابتلا به ویروس کرونا چقدر است؟

در این نظرسنجی ۱۸/۲ درصد شهروندان تهرانی میزان نگرانی نسبت به ابتلای خود و یا یکی از اعضای خانواده به ویروس کرونا را خیلی کم عنوان کردند. ۱۰/۹ درصد میزان نگرانی خود را در این باره کم، ۱۹/۶ درصد تا حدودی، ۲۱/۳ درصد زیاد و ۳۰ درصد خیلی زیاد اعلام کردند.

۰/۱ درصد از شهروندان نیز به این سوال پاسخی ندادند.

صدا و سیما؛ منبع پیگیری اخبار و اطلاعیه‌های کرونا برای بیش از ۶۵ درصد تهرانی

در این نظر سنجی ۶۵/۷ درصد ساکنان تهران اظهار کردند که اخبار و اطلاعیه های رسمی مربوط به کرونا را از طریق صدا و سیما پیگیری می کنند.

همچنین ۸/۳ درصد مردم تلگرام، ۷/۲ درصد اینستاگرام، ۶/۳ درصد شبکه های ماهواره ای، ۶/۱ درصد سایت های خبری، ۱/۹ درصد دوستان و آشنایان و ۱/۴ درصد واتساپ را به عنوان پاسخ این سوال انتخاب کردند.

۲/۶ درصد شهروندان اظهار کردند اخبار و اطلاعیه های رسمی مربوط به کرونا را پیگیری نمی کنند و ۰/۰۵ درصد از شهروندان به این پرسش پاسخی ندادند.

شهروندان تهران آموزش‌های مقابله با کرونا را از کدام منبع پیگیری می‌کنند؟

۶۳/۴ درصد شهروندان تهرانی صدا و سیما را منبع پیگیری آموزش های مربوط به مقابله با ویروس کرونا عنوان کردند.

همچنین ۷/۸ درصد شهروندان سایت های خبری، ۷/۲ درصد تلگرام، ۷/۲ درصد اینستاگرام، ۴/۲ درصد دوستان و آشنایان، ۳/۹ درصد شبکه های ماهواره ای و ۲/۸ درصد واتس‌اپ را به عنوان منبع پیگیری آموزش های مربوط به مقابله با ویروس کرونا معرفی کردند.

در این نظر سنجی ۱/۹ درصد از شهروندان اعلام کردند که آموزش ها را پیگیری نمی کنند و ۱/۶ درصد نیز به این سوال پاسخی ندادند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.