فرماندار خواف گفت: بیش از ۱۶ هزار و ۲۰۰ منزل مسکونی شهرستان خواف نیازمند بازسازی هستند و حدود یک سوم منطقه را بافت‌های فرسوده تشکیل می‌دهند.

بیش از ۱۶ هزار منزل مسکونی در خواف نیازمند بازسازی

به گزارش قدس آنلاین، حسین سنجرانی بیان کرد: اگرچه امکانات امدادی در منطقه سنگان وجود دارد، اما کافی نیست؛ با توجه به زلزله‌خیز بودن منطقه اگر زلزله ۷ ریشتری به وقوع بپیوندد، خسارت‌ها و تلفات بالا خواهد بود.

فرماندار خواف افزود: اگر چه شهرستان‌های همجوار همانند تایباد، تربت‌جام، گناباد و رشتخوار به عنوان معین‌های خواف تعیین شدند تا در مواقع ضروری به کمک بیایند ولی باید به بازسازی و مقاوم سازی منازل مسکونی شتاب بخشیم.

وی اظهار کرد: مقاوم سازی منازل مسکونی را در دستور کار قرار دادیم و حتی کسانی که در مناطق مستعد زلزله دچار مشکلات هستند؛ صدور پروانه، بازدیدها و نقشه‌ها برای آن‌ها به صورت رایگان خواهد بود.

وی ادامه داد: بیش از ۱۶ هزار و ۲۰۰ منزل مسکونی شهرستان خواف نیازمند بازسازی هستند و حدود یک سوم مناطق را بافت‌های فرسوده تشکیل می‌دهند، این در حالی است که در شهرستان شاهد وقوع زمین‌لرزه‌هایی با مقیاس‌های مختلف هستیم.

سنجرانی مطرح کرد: باید راه‌حل‌هایی طراحی شود تا بتوانیم هزینه‌ها و خسارت‌ها را به حداقل برسانیم و برای مردم سرپناه‌های مطمئنی را بسازیم تا بدون دلهره به زندگی خود ادامه دهند.

فرماندار خواف با اشاره به اینکه منطقه زلزله‌خیز سنگان دارای ۱۰ روستا با دو منطقه آبادی است، به وضعیت شهرستان در بارندگی‌های اخیر اشاره کرد و گفت: در پی وقوع بارش‌های سیل‌آسا خسارت‌هایی به برخی مناطق شهرستان به ویژه روستای رزداب، وارد شد.

وی تاکید کرد: باید مسیر رودخانه‌ها و مسیل‌ها به خصوص در مناطق مسکونی آزاد سازی شده و از ساخت و سازهای جدید و بی‌ضابطه در حریم رودخانه‌ها به طور جدی جلوگیری شود.

سنجرانی افزود: اقداماتی که در خصوص مدیریت بحران لازم است باید به صورت کامل پیگیری شود تا هر ساله شاهد تکرار این مشکلات نباشیم، در این راستا باید اکیپ‌های تخصصی و کارشناسی تشکیل شود و این موضوعات را بررسی و ارائه راهکار نمایند.

وی یادآور شد: با توجه به شرایط سنگان دستگاه‌های خدمات‌رسان و امدادی در مواقع بحران بلافاصله در مناطق آسیب‌دیده مستقر می‌شوند و به شهروندان ارائه خدمت می‌نمایند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.