در حالیکه روز گذشته برای رهایی از ویروس کرونا، طی مراسمی دینی در ایتالیا آیاتی از قرآن کریم تلاوت شد، مرکز اسلامی هامبورگ نیز از برنامه‌های مجازی خود در ماه مبارک رمضان خبر داد.

قرآئت قرآن در ایتالیا برای رهایی از ویروس کرونا/برنامه‌های مجازی مرکز اسلامی هامبورگ در ماه مبارک رمضان

قدس آنلاین: ویروس کرونا بسیاری از حایل های دینی را به ویژه در اروپا شکسته و موجب نزدیکی بیشتر ادیان شده است؛ به گونه ای که شهرداری یکی از شهرهای ایتالیایی به منظور مقابله با ویروس کرونا که به شدت در این کشور شیوع یافته و جان هزاران نفر را گرفته، فعالیت قرآنی برگزار کرده است.

شهرداری شهر "کاربی" ایتالیا دیروز یکشنبه فعالیتی مذهبی تحت عنوان "همه با هم برای مقابله با کرونا" را برای بالا بردن روحیه شهروندان ایتالیایی پس از شیوع بالای کرونا در این کشور آغاز کرد.

نمایندگان ادیان مختلف و "آلبرتو بیلی" شهردار این شهر به منظور دعا برای نجات از این ویروس و بالابردن روحیه شهروندان در این فعالیت دینی شرکت کردند و روحانیون حاضر در میدان "مارتری" این شهر که به میدان "شهدا" معروف است، برای از بین رفتن ویروس کرونا دعا کردند.

در این مراسم، مراد سلمی امام جماعت شهر آیاتی از سوره مبارکه آل عمران را قرائت کرد و با دعا برای از بین رفتن ویروس کرونا گفت: مسلمانان جزء لاینفک این سرزمین دوست داشتنی هستند و به درگاه خدای تعالی دعا می کنیم تا این ویروس هرچه سریعترین از بین برود.

"آلبرتو بیلی" شهردار شهر "کاربی" نیز در این مراسم گفت: دوره بسیار سختی را در کشورمان سپری می کنیم؛ امروز درکنار یکدیگر دعا می کنیم و این پیام را به کسانی که در خط مقدم مقابله با ویروس هستند می دهیم که آنها تنها نیستند.

همچنین و در راستای مراسمات دینی در کشورهای اروپایی در سایه شیوع ویروس کرونا در بیشتر کشورهای دنیا و به تبع آن ممنوعیت تجمعات دینی و غیر دینی که مسئولین شهروندان را به بقا در منازل خود طی ماه مبارک رمضان تشویق کرده اند، مرکز اسلامی "هامبورگ" نیز فعالیت های متنوعی را به صورت مجازی و به زبان های آلمانی، ترکی، عربی و فارسی برای ایام ماه مبارک رمضان در دستور کار قرار داده است.

مرکز اسلامی هامبورگ اعلام کرد برنامه "رمضان با هامبورگ" به زبان فارسی تهیه شده است و طی روزهای ماه مبارک رمضان ساعت ۸ شب به وقت محلی پخش خواهد شد.

براساس این گزارش این برنامه به صورت مجازی بوده و از طریق سایت "مدیاتک" و صفحه کاربری مرکز اسلامی هامبورگ در یوتیوب پخش خواهد شد.

این برنامه به زبان ترکی هر روز ساعت ۶:۳۰ دقیقه عصر و پس از آن در ساعت ۷ به وقت محلی به زبان آلمانی پخش خواهد شد. برنامه عربی نیز ساعت ۷:۳۰ دقیقه به وقت محلی در همان سایت پخش خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.