اعضای شورای اسلامی شهر مشهد اجرای مصوبه افزایش بهای خدمات ناوگان حمل و نقل عمومی امسال را تا نیمه خرداد ماه به تعویق انداختند.

افزایش بهای کرایه حمل و نقل در مشهد به تعویق افتاد

به گزارش قدس آنلاین، در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد، لایحه تعلیق مصوبه افزایش بهای خدمات ناوگان حمل و نقل عمومی در سال جاری بررسی و مصوب شد.

رییس کمیسیون عمران، حمل ‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد در این خصوص اظهار داشت: مصوبه افزایش بهای خدمات حمل و نقل عمومی، سال گذشته در فرمانداری به تایید رسید و قرار بود از ابتدای امسال عملیاتی شود.

مجتبی بهاروند افزود: با توجه شرایط پیش آمده برای معیشت شهروندان در اثر شیوع ویروس کرونا، لایحه تعلیق این مصوبه از سوی شهردار مشهد تهیه و برای تصویب به شورا ارائه شد.

وی ادامه داد: طبق مصوبه امروز، مصوبه افزایش بهای خدمات ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد تا ۱۵ خرداد ماه به تعویق افتاد و تا این تاریح افزایش قیمتی نحواهیم داشت و ادامه مدت زمان تعلیق افزایش بها پس از این تاریخ نیز در شورای شهر بررسی و در مورد آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

او اضافه کرد: طبق مصوبه افزایش بهای خدمات ناوگان حمل و نقل عمومی در سال ۹۹ مقرر شده بود به دلیل افزایش هزینه های سازمان‌های اتوبوسرانی و قطارشهری، بلیت قطارشهری مشهد با دو هزار ریال افزایش از هشت هزار ریال به ۱۰ هزار ریال و بلیت اتوبوس از ۶ هزار و ۵۰۰ ریال به هفت هزار و ۵۰۰ ریال افزایش یابد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این خصوص گفت: با توجه به افزایش بهای تمام شده ارائه خدمات اتوبوسرانی و قطارشهری به شهروندان در سال جاری ناگزیر به افزایش قیمت بودیم.

بتول گندمی افزود: از این رو مقرر شد به بهای خدمات اتوبوسرانی هزار ریال و به بهای خدمات مترو دو هزار ریال افزوده شود اما با توجه به شرایط فعلی و وضعیت تاثیرگذاری کرونا بر درآمد شهروندان این مصوبه با تاخیر اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: از محل این افزایش بها ۵۶۰ میلیارد ریال برای دو سازمان اتوبوسرانی و قطارشهری درآمد ایجاد می‌شد که حدود ۱۲۰ میلیارد ریال از این میزان مربوط به شرکت بهره‌برداری قطارشهری و مابقی مربوط به سازمان اتوبوسرانی بود لذا با دو ماه تعویق این مصوبه سازمان اتوبوسرانی دچار افت شدید درآمدی می‌شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.