هشتاد و نهمین جلسه علنی شورای شهر مشهد، در دومین دستور کارش با توضیحات شهردار مشهد در رابطه با پیوست‌های زیست محیطی پروژه‌های عمرانی برگزار شد و با ترک جلسه توسط اعضا، از رسمیت افتاد.

اعضای شورای شهر مشهد با ترک جلسه به توضیحات شهردار واکنش نشان دادند

به گزارش قدس آنلاین، شهردار مشهد برای پاسخ به سوالی که رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای شهر مشهد هفته پیش مطرح کرده بود حاضر شد.

محمد حاجیان شهری رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست، پیش از این، با تأکید بر اینکه کمربند جنوبی مشهد پیوست زیست محیطی ندارد، خاطرنشان کرده بود: در هشتاد و پنجمین جلسه علنی هم موضوع را در قالب تذکر کتبی از شهردار سؤال کردم، پاسخی که وی برای من فرستاده قانع‌کننده و قابل قبول نیست، دوباره برگشت زده‌ام که بعد از بحران کرونا باید بیاید در صحن علنی شورا و پاسخ بدهد.

امروز هم بار دیگر حاجیان شهری با یادآوری مصوبه شورای چهارم در تاریخ بهمن ۹۴ مبنی بر لزوم وجود پیوست‌های زیست محیطی برای پروژه‌های عمرانی شهر، از شهردار خواست توضیحات خود را ارائه کند.

محمدرضا کلایی شهردار مشهد هم به جایگاه رفت و توضیحاتی درباره این موضوع ارائه کرد که بیشتر تاکید بر قدیمی بودن پروژه‌ها داشت و اینکه این اتفاقات در گذشته رخ داده اما الان شهرداری مشهد با توجه به اهمیت موضوع محیط زیست، ‌ برای پیوست‌های زیست محیطی آن پروژه‌ها از جمله کمربند جنوبی که مورد مناقشه گروه‌ها و اقشار مختلف قرار گرفته، اقدام کرده است.

توضیحات شهردار مشهد اما مورد قبول حاجیان شهری واقع نشد که این موضوع منجر به بالاگرفتن بحث میان اعضای شورای شهر شد.

مخالفان و منتقدان شهردار درخواست مطرح کردن نظرشان را داشتند که با مخالفت رئیس جلسه مبنی بر تعارض با آیین‌نامه داخلی شورا روبرو شد و آنها نیز، با ترک نشست، جلسه را از رسمیت انداختند.

محمدرضا موحدی زاده رئیس جلسه نیز با توجه به ماده ۳۷ آیین نامه داخلی در چنین شرایطی ۱۵ دقیقه تنفس اعلام کرد، در صورتی که بعد از این مدت هم اعضا به حد نصاب نرسد و تنها ۶ نفر از اعضا در جلسه حاضر بودند، ختم جلسه اعلام می‌شود.

منبع: فارس

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.