رئیس اتاق اصناف سبزوار با اشاره به زیان ۸۰۰ میلیاردی اصناف این شهرستان ، گفت: در سال جهش تولید برای گردش اقتصادی تولید کننده‌ها نیازمند به آغاز کار بازاریان و فروش اجناس تولیدی هستیم.

زیان ۸۰۰ میلیاردی اصناف سبزوار بر اثر کرونا

به گزارش قدس آنلاین، علی کیانی به دلیل شیوع کرونا و تعطیلی بسیاری از اصناف در سبزوار، اظهار کرد: حدود ۸۰۰ میلیارد تومان به اصناف و بازاریان سبزوار ضرر و زیان مادی وارد شده است که بخشی از این زیان مربوط به تالارها و کلوپ‌های ورزشی است.

رئیس اتاق اصناف سبزوار با بیان اینکه در آمد برخی از اصناف در ماه‌های پایانی سال در مقایسه با کل سال به دلیل خریدهای نوروزی برابری می‌کند، افزود: با توجه به تصمیم دولت برای کمک ۷۵ هزار میلیارد تومانی برای جبران ضرر و زیان‌های وارد شده به اصناف و برخی دیگر از بازاریان، لذا بخشی از این کمک‌های بلاعوض به صورت وام چهار درصد و بقیه با نرخ سود ۱۲ درصد محاسبه خواهد شد.

کیانی با اظهار اینکه تمامی پاساژها و مراکز تجاری از امروز در کل کشور فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، تصریح کرد: کلوپ‌های ورزشی، آرایشگاه‌های زنانه و قهوه‌خانه‌های سنتی و سفره‌خانه‌ها همچنان تا ۱۵ اردیبشهت برای مبارزه با کرونا تعطیل خواهند بود.

وی ابراز کرد: به دلیل درخواست مدیران اصناف و مردم از نیمه دوم فروردین سال جاری موافق تعطیلی بازار نبودیم، لذا امیدواریم از ۱۵ اردیبهشت تمام اصناف فعالیت خود را آغاز کنند اما این به منزله پایان کرونا نیست و مردم ملزم به رعایت فاصله اجتماعی هستند.

رئیس اتاق اصناف سبزوار با تاکید بر اینکه سه هزار و ۴۷۰ واحد تولیدی در سبزوار، خوشاب و داورزن در حال فعالیت هستند، افزود: در سال جهش تولید برای گردش اقتصادی تولید کننده‌ها نیازمند به آغاز کار بازاریان و فروش اجناس تولیدی هستیم.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.