امام جمعه مشهد گفت: برای بسیاری از مشاغل مشکلات زیادی ایجاد شده که باید به آنان توجه شود، شناسایی نیازمندان و ساماندهی توزیع کمک‌ها، اولویت فعالیت قرارگاه است.

شناسایی نیازمندان و سامان‌دهی کمک‌ها اولویت قرارگاه رزمایش مواسات

به گزارش قدس آنلاین، دومین جلسه هماهنگی قرارگاه رزمایش مواسات خراسان رضوی با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و مسؤولان نهادهای اجرایی خراسان رضوی برگزار شد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی در این جلسه با بیان این‌که تأمین بسته معیشتی، یکی از فعالیت‌های قرارگاه است، اظهار کرد: بسیاری از خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا، سرپرست از دست‌داده و جزو هیچ‌یک از تشکیلات امدادی نیز نیستند.

وی افزود: نظر مقام معظم رهبری این است آنان که از نظر کرونا آسیب‌دیده‌اند، به مرجعی اتکا داشته باشند تا در سایر مسائلی که دچار آسیب شده‌اند، بتوانند به آن مرجع رجوع کنند.

آیت‌الله علم الهدی با اشاره به متضرر شدن بسیاری از خانواده در حاشیه محدودیت‌های کرونایی، خاطرنشان کرد: برای بسیاری از مشاغل مشکلات زیادی ایجاد شده که باید به آنان توجه شود؛ شناسایی نیازمندان و ساماندهی توزیع کمک‌ها، اولویت فعالیت قرارگاه است.

وی افزود: هر کمیته به انجام وظایف خود می‌پردازد که مسؤولان کمیته‌ها باید ساختار داخلی کمیته خود را تشکیل دهند که خدمات فرهنگی و اجتماعی نیز در کنار کمک‌های اقتصادی و معیشتی به افراد تحت پوشش ارائه می‌شود.

آیت‌الله علم‌الهدی با یادآوری این‌که مشارکت و محوریت مساجد و مردم اهمیت بالایی دارد، اضافه کرد: هماهنگی و اقدامات باید تا قبل از ماه مبارک رمضان اجرایی شود تا در این ماه مبارک، مردم با مشکلی مواجه نبوده و حلاوت ماه رمضان را بچشند.

امام جمعه مشهد با تأکید بر این‌که رزمایش مواسات، کاری مقطعی و دفعی نیست، خاطرنشان کرد: وقتی گفته می‌شود «رزمایش»، به این معناست که کار بلند مدت و ادامه‌داری انجام می‌شود، آمادگی برای عملیات اصلی است؛ این مقطع، تمرینی برای انجام فعالیتی ادامه‌دار است و به معنای کمک مقطعی نیست.

گفتنی است، در این جلسه پیرامون مسائل مختلفی همچون میزان هماهنگی‌ها، نحوه عملکرد کمیته‌ها و حوزه فعالیت آنان بحث و تبادل نظر شد و مقرر شد هماهنگی لازم در اسرع وقت انجام و اقدامات عملی به سرعت آغاز شود.

مرکز رسیدگی به امور مساجد، کمیته امداد امام خمینی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، استانداری خراسان رضوی، دادگستری خراسان رضوی، شهرداری مشهد مقدس، سازمان اوقاف و امور خیریه استان، سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان از جمله نهادهای مشارکت‌کننده در این رزمایش هستند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.