۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۸
کد خبر: 701634

رییس روابط عمومی اداره کل بهزیستی اصفهان خبر فوت ۲ کودک شیرخوارگاه این شهرستان بر اثر ابتلا به کرونا را تکذیب کرد.

تکذیب فوت ۲ کودک اصفهانی بر اثر کرونا

به گزارش قدس آنلاین در روزهای اخیر شایعاتی در رسانه‌های استان مبنی بر فوت ۲ کودک تحت پوشش شیرخوارگاه بهزیستی اصفهان مطرح شده است.

محمدرضا عسگریان‌زاده در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: مدیر اداره بهزیستی شهرستان اصفهان هیچ مصاحبه‌ای در این زمینه در با رسانه‌ها انجام نداده و امروز دوشنبه نیز در جلسه‌ای، به وضعیت بهداشتی مراکز زیر نظر بهزیستی اشاره کرده است.

وی تصریح کرد: تاکنون هیچ کودک زیر پوشش بهزیستی اصفهان به‌دلیل ابتلا به ویروس کرونا فوت نکرده است.

عسگریان‌زاده افزود: البته موارد ابتلا یا مشکوک به کرونا در مراکز زیر پوشش بهزیستی اصفهان مشاهده شده اما تا امروز هیچ مرگ و میری در این مراکز گزارش نشده است.

اکنون در ۳۹ خانه کودک و نوجوان بهزیستی استان ۵۰۰ مددجوی ۱۰ تا ۱۵ سال و ۲۷ کودک زیر سه سال در تنها شیرخوارگاه زیرپوشش بهزیستی اصفهان نگهداری می‌شوند .

به گفته مسوولان بهزیستی، در این مراکز علاوه بر رعایت تمهیدات بهداشتی مقابله با ویروس کرونا از ورود افراد متفرقه نیز خودداری می‌شود.

در مجموع حدود ۱۰۸ هزار معلول زیر پوشش بهزیستی استان اصفهان قرار دارند که از این تعداد ۲۹ هزار معلول جسمی حرکتی، ۲۴ هزار معلول ذهنی، ۱۲ هزار معلول اعصاب و روان، ۱۳ هزار معلول شنوایی، هفت هزار معلول بینایی و ۲۱ هزار سالمند هستند.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آخرین گزارش خود اعلام کرد: تاکنون ۸۲ هزار و ۲۱۱ نفر در کشور بطور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و شمار جان‌باختگان ناشی از این بیماری به پنج هزار و ۱۱۸ نفر رسیده است.

تعداد کل بهبود یافتگان نیز ۵۷ هزار و ۲۳ نفر اعلام شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.