مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان خراسان رضوی از اجرای طرح بسته‌بندی ۳۰ هزار سبد ارزاق برای توزیع در بین خانوارهای محروم و نیازمند خبر داد.

هدیه رمضانی آستان قدس رضوی به خانوارهای محروم

 مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان خراسان رضوی از اجرای طرح بسته‌بندی ۳۰ هزار سبد ارزاق برای توزیع در بین خانوارهای محروم و نیازمند خبر داد.

امین بهنام در گفت‌وگو با خبرنگار قدس با اعلام این خبر گفت: این طرح مرحله دوم از اجرای طرح بسته‌بندی ۱۵۰ هزار سبد ارزاق ویژه مناطق محروم شهر مشهد و سایر شهرستان‌های استان خراسان رضوی است.

وی ادامه داد: پیش از این و در مرحله نخست این طرح ۲۰ هزار سبد ارزاق بین خانوارهای محروم این استان توزیع شد و مطابق هماهنگی به عمل آمده از اواسط هفته جاری، ۳۰ هزار بسته سبد ارزاق در بین خانوارهای نیازمند و محروم شهر مشهد و سایر شهرستان‌های استان خراسان رضوی که شناسایی شده‌اند، توزیع می‌شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: این سبدها هر یک به ارزش ریالی ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال (معادل ۲۵۰ هزار تومان) بوده و شامل مواردی همچون: ۱۰ کیلو برنج ایرانی، روغن مایع سه لیتری، حبوبات (شامل: عدس، لوبیا، نخود، جو پوست کنده و ماش) جمعاً به میزان ۵ کیلوگرم، دو بسته ماکارونی، دو قوطی رب گوجه فرنگی ۸۰۰ گرمی، ۵ عدد ماسک صورت، ۵ عدد صابون، یک کیلوگرم سویا، دو جلد کتاب مربوط به کودکان و خانواده‌ها و... است.

مدیر این دفتر یادآور شد: همچنین در هفته جاری قرار است تعداد ۲هزار پرس غذای متبرک مهمانسرای حرم مطهر امام رضا(ع) بین خانوارهای نیازمند و محروم روستاهای بخش رضویه شهرستان مشهد توزیع شود.

طرح تسویه حساب دفتری اقشار نیازمند

بهنام در بخش دیگری از سخنانش از اجرای طرح تسویه حساب دفتری اقشار نیازمند سخن گفت و افزود: در این طرح که از شب ولادت امام زمان(عج) در نیمه ماه شعبان آغاز شد، تعدادی از خادمین و خادمیاران رضوی با مراجعه به مناطق محروم شناسایی شده در حاشیه شهر مشهد و با حضور در بین کسبه (شامل: نانوایی، سبزی فروشی و سوپرمارکت‌ها)، حساب دفتری مشتریان نیازمند و محروم که به این کسبه بدهکار هستند را مطابق حساب دفتری مستند و مستدل و به میزان مبلغ مشخص شده و برابر با ضوابط تعیین شده، پرداخت کرده و به اصطلاح تسویه حساب می‌کنند.

وی اضافه کرد: در این طرح پس از پرداخت و تسویه حساب (به میزان مبلغ تعیین شده) خانوارهای محروم و نیازمند، با شماره تلفن همراه یا شماره تلفن محل سکونت آن‌ها تماس گرفته می‌شود و میزان مبلغ تسویه حساب شده از سوی خادمین و خادمیاران رضوی که به نیابت از طرف حرم مطهر امام رئوف و مهربان حضرت علی بن موسی الرضا(ع) این کار خیر و خداپسندانه را انجام داده‌اند، به اطلاع آنان رسانده می‌شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: در هر روز از ایام اجرای این طرح، یکی از مناطق محروم حاشیه شهر مشهد که از قبل شناسایی شده‌اند، به طور غیرمترقبه و بدون اطلاع کسبه آن مناطق و خانوارهای بدهکار، انتخاب و این طرح در آن مناطق اجرا می‌شود.

توزیع بیش از ۲۴ هزار بسته بهداشتی

مدیر این دفتر در بخش دیگری از سخنانش به توزیع بسته‌های بهداشتی (پک) توسط کانون خادمیاری سلامت دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان خراسان رضوی هم اشاره و خاطرنشان کرد: کانون خادمیاری سلامت این دفتر متشکل از تعدادی از پزشکان و پرستاران بوده که به صورت افتخاری و رایگان در طرح‌های بهداشتی و درمانی این کانون همکاری دارند.

بهنام افزود: از تاریخ دهم اسفند۱۳۹۸ تا ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ روزانه ۵۵۰ بسته بهداشتی (پک) شامل محلول ۱۲۰ سی‌سی ضدعفونی کننده دست (هندراپ)، ۱۰عدد ماسک صورت، یک بسته متبرک نبات یا نمک و یک شیلد (محافظ طلقی صورت) و در مجموع ۲۴ هزار و ۲۰۰ بسته بهداشتی توسط پزشکان و پرستاران کانون خادمیاری سلامت این دفتر در بین پزشکان، پرستاران و کادر درمانی بیمارستان‌های شهر مقدس مشهد شامل: بیمارستان‌های امام رضا(ع)، قائم(عج)، شریعتی، هاشمی‌نژاد، طالقانی، فارابی، اکبر، دکتر شیخ، مهرگان و شمس‌الشموس ارتش توزیع شده است.

وی در مورد توزیع این بسته‌های بهداشتی در بین شهرستان‌های استان خراسان رضوی هم اظهار کرد: در راستای اجرای همین طرح تعداد ۲۱۰ بسته بهداشتی در شهرستان گناباد، ۱۵۰ بسته در شهرستان بجستان، ۳۲۰ بسته در تربت حیدریه، ۱۱۰ بسته در رشتخوار، ۲۱۰ بسته در خواف و سلامی، ۳هزار ماسک صورت در سبزوار، ۲۸۰ بسته در قوچان، ۱۱۰ بسته در نیشابور و ۱۸۰ بسته در فریمان توسط کانون خادمیاری سلامت دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان خراسان رضوی توزیع شده است.

این مقام مسئول متذکر شد: همچنین در این ایام در مجموع ۲هزار و ۸۰۰ دست لباس گان اورال (یعنی لباس گان یکسره دوخت و یکدست) توسط کانون سلامت این دفتر در بین پزشکان، پرستاران و کادر درمانی بیمارستان‌های امام رضا(ع)، قائم(عج)، هاشمی‌نژاد و شمس الشموس ارتش در شهر مقدس مشهد از ابتدای سال ۱۳۹۹ تا ۲۴ فروردین سال جاری توزیع شده است.

این مقام مسئول متذکر شد: توزیع نان صلواتی در ۳۱۳ نانوایی حاشیه شهر مشهد، اجرای طرح جنگ شادی در خیابان‌های شهر مشهد به مناسبت نیمه ماه شعبان و ایام ولادت امام زمان(عج)، توزیع چندین هزار پرس غذای متبرک مهمانسرای حرم مطهر رضوی و... از دیگر طرح‌های انجام شده توسط دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان خراسان رضوی بوده که از ابتدای اسفند۱۳۹۸ تا ۲۳ فروردین سال جاری انجام شده است.

توزیع ۱۰۰ هزار بسته افطاری بین اقشار کم‌بضاعت مشهد در ماه مبارک رمضان

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس در استان خراسان رضوی همچنین گفت: در راستای تحقق فرمایش رهبر معظم انقلاب برای مشارکت فعال در رزمایش «خدمت مؤمنانه»، آستان قدس رضوی تهیه و توزیع ۱۰۰ هزار بسته افطاری ویژه ماه مبارک رمضان را برای اقشار بی‌بضاعت حاشیه‌ شهر مشهد در دستور کار خود قرار داده است.

امین بهنام با بیان نحوه اجرای این طرح اظهار کرد: ۱۰۰ هزار بسته افطاری برای استفاده خانواده‌های کم‌برخوردار حاشیه شهر مشهد در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه هر سبد برای مصرف یک هفته هر خانوار دیده شده، ادامه داد: این بسته‌ها شامل اقلامی چون شیر پاستوریزه، خرما، پنیر، حلوا ارده و نشاسته برای استفاده در وعده افطار خانواده‌های زیر پوشش طرح است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.