گیلان - سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با تاکید بر لزوم رفتار مسئولانه مردم نسبت به رعایت توصیه های بهداشتی و حفاظت فردی، یادآور شد: این رفتار مسئولانه تعیین می کند که فاصله گذاری هوشمند ما را به سمت مهار اپیدمی پیش می برد یا آتش کرونا را شعله ورتر می کنند.

مردم از امروز رفتار مسئولانه داشته باشند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی گیلان ،دکتر محمدرضا نقی پور با اشاره به رفع محدودیت تردد و آغاز حمل و نقل بین استانی ، اظهار کرد: از هفته گذشته محدودیت تردد داخل استانی و رفت و آمد بین شهری برداشته شده بود و اکنون خودروها می توانند بدون محدودیت بین استان ها رفت و آمد کنند.

وی با بیان اینکه وارد فاز جدید فاصله گذاری هوشمند شدیم، افزود: براساس توصیه های سازمان بهداشت جهانی برای کشورهایی که روند بازگشت از برخی از محدودیت ها را طی می کنند، بکارگیری آموزش های پیشگیری از کرونا ضرورت دارد.

نقی پور، با تاکید بر لزوم رفتار مسئولانه مردم نسبت به رعایت توصیه های بهداشتی و حفاظت فردی داشته باشند و یادآور شد: این رفتار مسئولانه تعیین می کند که فاصله گذاری هوشمند ما را به سمت مهار اپیدمی پیش می برد یا آتش کرونا را شعله ورتر می کنند.

وی با بیان اینکه مردم کماکان کرونا را جدی بگیرند و فاصله گذاری فیزیکی را انجام دهند، خاطرنشان کرد: افراد مسن و دارای زیرفاکتورهای بیماری همچون تنفسی، قلبی و عروقی، فشار خون و دیابت می توانند به فرم شدیدی از کرونا مبتلا شده و باید قرنطینه خانگی شوند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین از مردم خواست نسبت به کرونا دچار کاهش حساسیت نشوند و تصریح کرد: کنترل و مهار کرونا به معنی پایان داستان نیست و این ویروس در بستر جامعه وجود دارد لذا اصل «در خانه بمانیم» را مراعات کنید، زیرا بهترین راهکار برای جلوگیری از ابتلا به کروناست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.