معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: ۱۳ واحد تولیدی جدید در استان از نخستین نشست کمیسیون ماده ۱۱ قانون هوای پاک استان در سال جاری، مجوز محیط زیست برای استقرار و صدور پروانه بهره‌برداری گرفتند.

۱۳ واحد تولیدی جدید در خراسان رضوی مجوز فعالیت گرفتند

به گزارش قدس آنلاین، علی رسولیان با اشاره به مصوبات این نشست در سال جاری افزود: در این نشست ۲۱ پرونده در خصوص واحدهای تولیدی مورد بررسی قرار گرفت که با صدور مجوز برای چهار واحد تولیدی به دلیل تبعات زیست محیطی در محل‌های تعیین شده مخالفت و مقرر شد مکان اجرا تغییر کند.
وی بیان کرد: چهار واحد تولیدی دیگر نیز برای صدور مجوز محیط زیست نیاز به بررسی بیشتر و بازدید میدانی داشتند که اعلام نتیجه برای آنها به نشست بعدی کمیسیون ماده ۱۱ قانون هوای پاک استان موکول شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: صدور مجوز زیست محیطی برای واحدهای تولیدی زمینه اشتغال جدید، افزایش و تنوع تولید و به تبع آن تحقق شعار جهش تولید در خراسان رضوی را فراهم می‌کند.
رسولیان اضافه کرد: در نخستین نشست کمیسیون قانون هوای پاک امسال، یکی از شرکت‌های لوازم خانگی که از نشست‌های قبلی به منظور بررسی بیشتر و کارشناسی تر به این نشست ارجاع شده بود، مورد موافقت قرار گرفت و این طرح به تنهایی متعهد به اشتغال جدید برای یکهزار نفر شد.
وی ادامه داد: در راستای قانون هوای پاک مصوب ۲۵ تیرماه سال ۱۳۹۶ مجلس شورای اسلامی، کمیسیون ماده ۱۱ قانون مزبور در استان از سال ۱۳۹۶ تشکیل شد و با تاکید و توصیه‎های استاندار خراسان رضوی، این کمیسیون با سرعت بیشتر در رفع موانع تولید و تسهیل در سرمایه‌گذاری اقدام به رسیدگی پرونده‌های مربوط به صدور مجوز محیط زیست برای واحدهای تولیدی کرده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: این کمیسیون در سال ۱۳۹۶ دو پرونده، در سال ۱۳۹۷ پیرو تاکیدات استاندار خراسان رضوی ۷۹ پرونده و در سال ۱۳۹۸، ۲۳۳ پرونده مربوط به صدور مجوز محیط زیست برای واحدهای تولیدی را مورد رسیدگی قرار داده است.
رسولیان گفت: از مجموع ۳۱۴ پرونده بررسی شده واحدهای تولیدی در کمیسیون مذکور، با صدور مجوز محیط زیست برای ۲۱۳ واحد تولیدی موافقت شد، ۴۵ واحد تولیدی به دلیل تبعات زیست محیطی و مشکلات بعدی موظف به تغییر مکان یا روش تولید گردید و ۵۶ پرونده مربوط به واحدهای تولیدی نیز به دلیل کار کارشناسی و بررسی مجدد به نشستهای بعدی این کمیسیون موکول و مجوز لازم اخذ نموده اند.
وی اظهار داشت: تا امروز هیچ گونه پرونده مانده مربوط به صدور مجوز محیط زیست به منظور بررسی در کمیسیون ماده ۱۱ قانون هوای پاک خراسان رضوی وجود ندارد.

منبع: استانداری خراسان رضوی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.