معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: فعالیت واحدهای اقامتی در شهر مشهد بستگی به فعالیت و بازگشایی حرم مطهر رضوی دارد و طبیعتا هر زمانی که حرم مطهر بازگشایی شود، اولین مکانی که لازم است باز باشد، واحدهای اقامتی رسمی است.

فعالیت واحدهای اقامتی در مشهد به بازگشایی حرم رضوی بستگی دارد

به گزارش قدس آنلاین، یوسف بیدخوری در خصوص آخرین وضعیت فعالیت و عدم فعالیت هتل‌ها در مشهد، با بیان این مطلب اظهار کرد: مطابق دستور و اطلاعیه‌ای که از طریق استانداری داده شد، واحدهای اقامتی استان تعطیل بوده‌اند که این تعطیلی کماکان تا کنون ادامه داشته است، علت آن نیز در اطلاعیه ستاد ملی مبارزه با کرونا کشور شناسایی واحدهای اقامتی به عنوان مشاغل پرخطر است.

وی افزود: جلسات متعددی در مورد واحدهای اقامتی برگزار و در آخرین جلسه اعلام شد واحدهایی که درخواست بازگشایی دارند، به اداره کل اعلام کنند که از مجموع ۲۳۸ هتل در استان تعداد محدود ۲۷ هتل تقاضای بازگشایی داشتند، این مطلب برای طرح در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان به استانداری فرستاده شده که هنوز تصمیمی در این مورد گرفته نشده است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با بیان اینکه  فعالیت واحدهای اقامتی در شهر مشهد بستگی به فعالیت و بازگشایی حرم مطهر رضوی دارد و طبیعتا هر زمانی که حرم مطهر بازگشایی شود، اولین مکانی که لازم است باز باشد، واحدهای اقامتی رسمی است، اضافه کرد: در حال حاضر واحدهای اقامتی اجازه فعالیت نداشته و واحدهای اقامتی در استان خراسان رضوی نیز فعالیتی ندارند.

بیدخوری ادامه داد: در این زمینه نیز مکاتبات لازم انجام شده و در دستورالعمل شماره ۲ ادراه کل میراث فرهنگی و گردشگری برای بازگشایی به واحدهای اقامتی ابلاغ و قید شده است که واحدهای اقامتی برای بازگشایی ابتدا باید تقاضا دهند، سپس آمادگی لازم را لحاظ معاینه بهداشتی پرسنل داشته و مواد ضد عفونی‌کننده را تهیه کرده باشند.

وی در خصوص تصمیمات جدید برای بازگشایی واحدهای اقامتی گفت: اگر در آینده واحدهای اقامتی تصمیم به آغاز فعالیت بگیرند، باید پروتکل‌های بهداشتی که از سمت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی و وزارت بهداشت در این زمینه ابلاغ شده است رعایت شود؛ ما همچنین منتظر تصمیم ستاد مقابله با کرونا استان هستیم تا به ما اعلام کرده و ما نیز به واحدهای اقامتی اعلام کنیم.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی تشریح کرد: البته ما باید این آمادگی را داشته باشیم که اگر زمانی با بازگشایی و فعالیت واحدهای اقامتی موافقت شد، حتما مسائل بهداشتی رعایت و شرایطی فراهم شود که سلامت زائران و پرسنل واحدهای اقامتی دچار مشکل نشود.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.