مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق مشهد گفت: طرح خوداظهاری به تازگی راه‌اندازی شده و حدود ده درصد مردم مشهد در این طرح مشارکت داشته‌اند.

مشارکت ۱۰ درصدی مشهدی‌ها در طرح خوداظهاری شرکت برق

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا کاشی در خصوص راه‌اندازی طرح خوداظهاری شرکت برق و مشارکت شهروندان مشهدی در این طرح اظهار کرد: به دنبال آن هستیم تا تهدیدی که ویروس کرونا مشکلاتی برای مردم و سازمان‌های خدمات‌رسان به وجود آورده را به فرصت تبدیل کنیم. در تلاشیم با توجه به قابلیت‌های نوین و سیستم‌های هوشمند موجود شهروندان را به کاهش مراجعات حضوری ترغیب کنیم. البته این این استراتژی در شرکت توزیع برق مشهد برای سال ۱۴۰۵ هدف‌گذاری شده و در نظر داریم کلیه خدمات‌مان را در سال ۱۴۰۵ کاملا غیرحضوری ارائه دهیم.  

وی افزود: یک میلیون و ۶۰۰ هزار مشترک تحت مجموعه شرکت توزیع برق مشهد قرار دارند و علاوه بر تامین برق مشترکین، قرائت لوازم اندازه‌گیری نیز از وظایف شرکت توزیع محسوب می‌شود. معمولا هر ۵۴ روز یا دو ماه یک‌بار، پیامک قبض به مشترکین ارسال می‌شود و از طریق لینک موجود در آن می‌توانند برای پرداخت قبض خود اقدام کنند. با توجه به شرایط موجود و لزوم انجام‌ کارهای غیرضروری به صورت دورکاری، مامورین کنتورخوان شرکت توزیع به انجام وظایف خود به صورت دورکاری موظف شده‌اند.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق مشهد گفت: از طریق پیامکی که ارسال می‌شود شهروندان می‌توانند برای قرائت مصرف کنتور خود از طریق سایت شرکت توزیع برق مشهد، پیامک و یا تماس با مامور کنتورخوان که شماره آن در پیامک ارسالی درج شده نسبت به ارسال میزان مصرف کنتور خود اقدام نمایند. طرح خوداظهاری به تازگی راه‌اندازی شده و استقبال چندانی از سوی مردم شکل نگرفته است. تا کنون کمتر از ۱۰ درصد مردم مشهد نسبت به ارسال میزان مصرف کنتور خود اقدام کرده‌اند. اگر مردم به هر دلیلی نتوانند نسبت به ارسال میزان مصرف کنتور خود اقدام نمایند، ماموران کنتورخوان شرکت توزیع با رعایت پروتکل‌های بهداشتی همانند گذشته جهت قرائت میزان مصرف کنتورها به صورت حضوری مراجعه خواهند کرد.

کاشی درباره وضعیت مامورین کنتورخوان شرکت توزیع برق خاطرنشان کرد: با توجه به ابلاغیه ستاد پیشگیری از کرونا به شرکت توزیع تمام کسانی که در معرض خطر ویروس کرونا قرار داشتند، ملزم به انجام وظایف خود به صورت دورکاری شدند. هیچ ماموری بیکار نشده و حقوق تمام ماموران کنتورخوان نیز به موقع پرداخت خواهد شد و با توجه به دوره‌ زمان‌بندی مخصوص به هر محله آغاز به کار خواهند کرد.

وی ضمن توصیه به شهروندان برای پرداخت قبوض خود عنوان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی، فرصتی برای مردم فراهم شده تا قبوض خود را تا پایان اردیبهشت‌ماه بدون قطعی برق، پرداخت نکنند، اما در صورت عدم پرداخت قبوض، هزینه چند ماه روی هم جمع شده و در ماه‌های آتی باید هزینه قبوض را یک‌جا پرداخت کنند. شرکت توزیع برق مشهد به شهروندان توصیه می‌کند تا با توجه به روند افزایشی دما قبوض خود را پرداخت کرده تا در ماه‌های آتی با هزینه‌ی قابل توجهی روبرو نشوند.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق مشهد در خصوص میزان تغییرات مصرف مشترکین در تعطیلات کرونایی تصریح کرد: پیک بار شرکت‌های برق عمدتا در تابستان و در مرداد ماه رخ می‌دهد. پیش از فصل گرما با اوج مصرف از سوی شهروندان روبرو نیستیم. یکی از آیتم‌های مهم در اوج مصرف سیستم‌های خنک‌کننده است و تا زمانی این سیستم‌ها وارد مدار نشده‌اند، مشکلی برای تامین برق مشترکین به وجود نخواهد آمد. در این مدت و در دوران تعطیلات کرونایی افزایش مصرف برق نداشته‌ایم.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.