سرپرست پژوهشکده علوم اسلامی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی از اجرای چهار کلان پروژه پژوهشی توسط این پژوهشکده در سال ۹۹ خبر داد.

چهار کلان پروژه پژوهشی در دستور کار بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام مهدی گلستانی مردانی سرپرست پژوهشکده علوم اسلامی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی ، به فعالیت‌های پیش روی این پژوهشکده در سال جاری اشاره کرد و گفت: اقدامات و فعالیت‌های این مرکز در قالب ۶ عنوان در دستور کار قرار گرفته است.
وی به انتشار آثار پژوهشی اشاره کرد و افزود:«عصری‌سازی افعال پیامبر(ص)»،«مبانی تحقیق فهرستی»،«ابعاد و محتوای تربیت جنسی در اسلام» و«نظام تقنین در دولت» از جمله طرح‌های پژوهشی است که در سال گذشته طراحی، تصویب و نگارش شده است و در سال جاری چاپ و منتشر خواهد شد.
حجت الاسلام مردانی ادامه داد: موضوعاتی در سال جدید توسط اعضاء این پژوهشکده رصد و مسئله یابی شده و در همین راستا پژوهش‌های جدیدی نیز طراحی شده است. کلان پروژه‌هایی با عناوین و موضوعاتی همچون، «فقه وقف»، «موسوعه افعال معصومین(ع)»، «فقه دولت اسلامی» و «نظام آموزشی جنسی در اسلام» از جمله آنهاست.
وی در ادامه برگزاری کرسی‌های ترویجی و نشست‌های علمی را از دیگر فعالیت‌های پژوهشی پژوهشکده علوم اسلامی دانست و گفت: هر طرح و اثر پژوهشی جدید پس از تصویب در نشست علمی معرفی و ابعاد و زوایای آن بررسی می‌شود و پس از اتمام نگارش و قبل از انتشار در قالب کرسی ترویجی به نقد و بررسی گذاشته می‌شود.
سرپرست پژوهشکده علوم اسلامی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، افزود: در نظر داریم در سال جاری مجله‌ای علمی، پژوهشی با محوریت آموزه‌ها و سیره رضوی، در حوزه مطالعات اسلامی  منتشر کنیم.
وی همچنین از برگزاری همایشی ملی با مدیریت پژوهشکده اسلامی بنیاد، خبر داد و گفت: عنوان این همایش علمی «عرصه‌های نوین پژوهش در علوم اسلامی» است که پیش‌بینی شده با همکاری محققان سایر مراکز علمی  در سال جاری برگزار شود.
وی در ادامه به جذب نیروهای جدید پژوهشی در سال جاری اشاره و عنوان کرد: در سال‌های گذشته فراخوان‌هایی برای جذب نیروهای پژهشی و همکاری با این پژوهشکده منتشر شد و در سال جدید نیز مراحل ارزیابی و مصاحبه آغاز شده و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده  ۴ نیروی جدید به اعضاء پژوهشکده افزوده می‌شود.
حجت الاسلام مردانی با بیان اینکه در مجموع ۱۲ نیرو در این پژوهشکده فعالیت می‌کنند، گفت: ۸ نیرو در فراخوان‌های بهمن و شهریورماه سال گذشته جذب شده‌اند و۴ نیرو نیز در سال جاری آماده همکاری با پژوهشکده هستند.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.