فرماندار تایباد گفت: تاکنون بالغ بر ده میلیارد ریال کمک مردمی جهت مبارزه با کرونا در این شهرستان دریافت شده، همچنین مردم در تامین بسته‌های غذایی برای نیازمندان نیز کمک‌های خوبی کرده اند.

کمک ده میلیاردی مردم تایباد برای پیشگیری و مبارزه با کرونا

محسن سیاح  با بیان اینکه با همراهی مردم، تایباد در وضعیت نسبتاً مناسبی در خراسان رضوی  قرار دارد، اظهار کرد: مجموعه تلاش‌های بخش پیشگیری و درمان شهرستان تایباد سبب شد تا وضعیت پایداری در شهرستان داشته باشیم.

کمک یک میلیاردی مردم و خیرین در امر پیشگیری و مبارزه با کرونا ویروس

رئیس ستاد مردمی پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس تایباد در خصوص رزمایش همدلی مردم تایباد، ابراز کرد: مردم تایباد در تأمین نیازمندی‌هایی مانند ماسک، لباس حفاظتی، مواد ضد عفونی معابر و مکان‌های پرتردد و حتی کمک‌های مردمی در بحث معیشت خانواده‌های آسیب پذیر مشارکت بسیار خوبی داشتند.

وی با اشاره به افتتاح هشتمین کارگاه ماسک در تایباد، تصریح کرد: این کارگاه جدا و هم راستا با کارگاه‌های خانگی و کوچک است که نیروهای آن داوطلبانه در حال همکاری هستند، این نشانگر دغدغه مردم تایباد است، خوشبختانه در حوزه البسه حفاظت پرستاری و ماسک هیچ مشکلی نداریم و تا به امروز هزار و ۵۰۰ دست ست لباس محافظتی تولید شده و تحویل بیمارستان و بخش‌های دیگر نظیر شهرداری شده است.

فرماندار تایباد اظهار کرد: تاکنون در حوزه تأمین نیازهای پیشگیری شامل ماسک و البسه محافظتی بالغ بر یک میلیارد تومان کمک‌های مردمی دریافت شده، به طوری که فقط یکی از خیرین حدود ۳۰۰ میلیون تومان پارچه و چرخ خیاطی تأمین کرده است، این در حالی است که ستاد فرامین حضرت امام (ره)، هلال احمر، بهزیستی و کمیته امداد هم فعالیت‌های چشمگیری داشتند. همچنین یکی از نیازهای اساسی این بیماری دستگاه تنفس ونتیلاتور است، هماهنگی با حوزه کشاورزی انجام شده تا بتوانیم تعدادی دستگاه خریداری کنیم و در اختیار بیمارستان قرار دهیم. همچنین مکاتباتی با استانداری و دانشگاه علوم پزشکی برای دستگاه سی تی اسکن انجام شده است.

وی ادامه داد: نهادهایی که در طول تاریخشان فعالیتی در حوزه بهداشتی نداشتند در تایباد وارد کار شدند، مانند حوزه‌های علمیه، سازمان تبلیغات، ائمه جمعه و جماعات پای کار آمدند. وضعیت مناسبی که گفتیم حاصل همین همدلی و مشارکت بوده و نمایش فوق العاده ای از وحدت، همدلی و نوع دوستی را شاهد هستیم.

سیاح با تقدیر از عملکرد جامعه خبری تایباد، گفت: جامعه خبری تایباد کار فوق العاده و اثر گذاری انجام دادند، آموزش، حساسیت آفرینی و ارائه توصیه‌های وزارت بهداشت با جدیت و دقت به جامعه سبب شد تک تک مردم تایباد تبدیل به یک کارشناس بهداشت شوند و این خود حفاظتی و مراقبت، نتیجه حساسیت آفرینی و آموزش‌های جامعه خبری بوده است.

حمایت خیرین تایبادی از خانواده‌های بیماران کرونایی و زندانیان نیازمند

فرماندار تایباد با بیان اینکه در بحث نیازمندی‌های اولیه ما دیگر دغدغه‌ای نداریم و فراتر از نیاز شهرستان در حال تولید و توزیع هستیم، ابراز کرد: در شرایط فعلی موضوع کمک به اقشار آسیب پذیر اولویت ماست. تا کنون کمک‌های بسیار خوبی توسط کمیته امداد، بهزیستی، بنیاد برکت و خیرین شهرستان انجام شده است. کار جدیدی که در تایباد انجام شد، حرکتی بود که توسط خیرین انجام شد و به خانواده‌هایی که درگیر کرونا شده بودند به مدت یک ماه به نسبت خانوار نیازمندی‌های غذایی آنها نظیر برنج، گوشت قرمز و سفید و سایر اقلام اساسی تأمین شد. همچنین با کمک خیرین تایباد و انجمن حمایت از زندانیان، خانواده‌های نیازمند زندانی یک سبد غذایی ۱۵ روزه تهیه و تحویل داده شد.

وی افزود: کار دیگری که در تایباد انجام دادیم با کمک شورای شهر و شهرداری پلاستیک زباله با رنگ مشخص به خانواده‌های مثبت آزمایشگاهی تحویل می‌شود تا پرسنل زحمتکش شهرداری با دقت بیشتری در امر جمع آوری زباله‌ها و دفن‌ها آنها فعالیت کنند تا دچار بیماری نشوند.

سیاح به تشکیل قرارگاه هماهنگی کمک‌های مومنانه به فرماندهی ائمه جمعه تسنن و تشیع و همکاری فرماندار شهرستان تایباد اشاره کرد و گفت: هدف از ایجاد این قرارگاه ایجاد یک بانک اطلاعاتی برای یکدست کردن کمک‌های مردمی است، تا این کمک‌ها به صورت عادلانه توزیع شود. به همین منظور کمیته‌هایی در این قرارگاه مشخص شدند که به زودی کار خود در حوزه شناسایی خانواده‌های آسیب پذیر و نیازمند، جمع آوری، هماهنگی و توزیع کمک‌های مردمی آغاز خواهد کرد.

فرماندار تایباد در خصوص وضعیت گمرک دوغارون نیز اظهار کرد: بخش تجاری مرز هیچ تعطیلی نداشته و بدون وقفه حتی در روز عید نوروز نیز فعال بوده است و در حال حاضر روزانه حدود ۵۰۰ دستگاه کامیون از این مرز در حال تردد است.

منبع: مهر 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.