این روزها بعضی از مستاجرین موقوفات سبزوار چشم به امضای مسئولان استانی دوخته‌اند تا اجاره مغازه‌هایشان که بر اثر شیوع کرونا تعطیل شده بود، بخشیده شود.

بخشش اجارات مستاجران موقوفات در سبزوار؛ منتظر تصمیمات استانی

به گزارش قدس آنلاین، در حالی که این روزها بسیاری از کسبه در کشور و همچنین شهرها و شهرستان‌ها به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا مغازه‌هایشان تعطیل بوده و توان پرداخت اجاره مغازه خود را ندارند. برخی از این کسبه مستأجر موقوفاتی‌اند که حال باید منتظر تصمیمات مسئولان اوقاف برای بخشیدن اجاره واحدهای تجاری خود باشند.

حجت‌الاسلام جعفر مهدوی خواه، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار اظهار کرد: اکثر مستأجران موقوفات سبزوار اجاراتی که در بازار برای واحدهای تجاری خود پرداخت می‌کنند حدوداً مبلغ ۲۴۵ هزار تومان است، لذا اجاره های آنها به صورت تجمیع شده در توافق و قراردادی که با اداره اوقاف برای پرداخت اجارات در زمان‌های تعیین شده دارند به صورت سالیانه پرداخت می‌شود تا فشاری روی آنان برای پرداخت وجود نداشته باشد.

وی با اظهار اینکه فقط ۱۵ نفر در سبزوار اجاره بالای یک میلیون تومانی دارند که با مسئولان استانی در این زمینه مکاتبه کردیم و هر تصمیمی که مسئولان استانی اوقاف برای اجاره دیگر موقوفات بگیرند برای آنان نیز اعمال خواهد شد.

حجت الاسلام مهدوی خواه با اشاره به پیشنهادهایی که در زمینه بخشش اجارات کم به مسئولان اصناف سبزوار داده شده، افزود: ما دو پیشنهاد در جلسه با مسئولان اصناف سبزوار مطرح کردیم، اول اینک دو ماه از انتهای قرارداد به قرارداد سالیانه آنان اضافه شود و دوم اینکه قرارداد اجاره افرادی که اعلام کرده‌اند توان مالی ندارند و درآمدی کسب نکرده‌اند مجدداً با شرایط قرارداد موجود تمدید شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار با بیان اینکه در بخش اجارات موقوفات به صورت سرقفلی و اجارات در بخش کشاورزی به دلیل تعداد کم مستاجرین مشکل خاصی وجود ندارد، گفت: بعضی از اجارات این بخش در حد ۵۰ هزار تومان در ماه است که نیاز به گفتگو ندارد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرج ۰۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    0 0
    با سلام، بخشش جای خود . ولی من مستاجر آپارتمان مسکونی اوقاف در غرب تهران هستم، با دو ماه معوق شدن اجاره بها در ایام کرونایی. از اوقاف تماس گرفتن و گفتن اخطاریه گذاشتیم روی پروند، در حالی که قبلا اگر سه ماه هم معوق میشد هیچ تمتسی نمیگرفتن. حالا من که پرداخت کردم ولی حداقل اخبار اینچنینی دیگه منتشر نکنن