۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹
کد خبر: 701756

اگرچه بر اساس گزارشات و شواهد جهانی، امکان آلوده شدن آب از طریق ویروس کرونا وجود ندارد. با این ‌حال میزان غلظت کلر در شبکه‌های آب و فاضلاب برای جلوگیری از خطر احتمالی افزایش یافته است.

کلر، ویروس کرونا را از بین می‌برد

قدس آنلاین: ایرج حیدریان دوم اردیبهشت ماه در کارگروه تخصصی آب شورای پدافند غیرعامل استان سمنان اظهار کرد: اگرچه بر اساس گزارشات و شواهد جهانی، امکان آلوده شدن آب از طریق ویروس کرونا وجود ندارد. با این ‌حال میزان غلظت کلر در شبکه‌های آب و فاضلاب برای جلوگیری از خطر احتمالی افزایش یافته است.

وی با ابراز خرسندی از وضعیت بارندگی‌های این استان در دو سال اخیر افزود: هماهنگی و تلاش همه‌جانبه‌ی موجود در استان باعث شده است هیچگونه مشکل برای تامین آب شرب نداشته باشیم.

‍ مواد ضدعفونی اکسیدانی موجب از بین رفتن ویروس کرونا می‌شود

دکتر جندقی، معاون بهداشت و سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اذعان به اینکه نگرانی از بابت انتقال کروناویروس از طریق آب نداریم گفت: مطالعاتی که بر روی ویروس‌های هم‌خانواده کرونا و از جمله ویروس مرس انجام شده نشان می‌دهد که اگر مواد ضدعفونی اکسیدانی مانند کلر در فاضلاب وجود داشته باشد، موجب از بین رفتن ویروس کرونا می‌شود.

این پزشک با اشاره به مهمترین راه‌های انتقال این ویروس خاطرنشان کرد: بیشترین عامل انتقال کرونا همچنان تماس با سطوح آلوده است و نگرانی زیادی درخصوص آلودگی منابع آب وجود ندارد.

معاون بهداشت و سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بر ضرورت تداوم رعایت بهداشت فردی و در خانه ماندن تاکید و اضافه کرد: ملاحظات و الزامات بهداشتی همچنان باید بعنوان مهمترین اولویت برای مقابله با کرونا مدنظر باشد.

رعایت اصول پدافند غیرعامل راه صیانت از آب در بحران کرونا
ایرج کارخائی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان نیز از آب به عنوان سرمایه و زیرساخت در همه ابعاد و خصوصاً در توسعه نام برد و گفت: از همین رو  تلاش در راستای حفظ منابع آبی امری حیاتی است.

وی به اهمیت پدافندغیرعامل در حوزه منابع آبی پرداخت و افزود: شناخت تهدیدات و مصون سازی، کاهش آسیب‌پذیری و افزایش تاب آوری از اصول پدافند غیرعامل است که منجر به نمایان شدن نقاط ضعف و قوت قبل از مواجه شدن با مخاطرات می‌شود.

وی با اشاره به افزایش مصرف آب در شرایط کرونایی اخیر خاطرنشان کرد: رعایت اصول پدافند غیرعامل مهمترین راه برای صیانت از تاسیسات و منابع آبی در شرایط بحران و خصوصا برای مقابله با ویروس منحوس کرونا است.

کارخائی با بیان اینکه خدشه و آسیب به منابع آب می‌تواند مشکل‌ساز و جبران ناپذیر باشد افزود: در این زمینه باید با حساسیت و با تلاش بی‌وقفه آب سالم مورد نیاز مردم را تامین کرد چرا که دسترسی جامعه به آب آشامیدنی سالم یکی از نیازهای حیاتی بشر بوده و آب مانند دستگاه گردش خون در بدن امکان حیات و تداوم زندگی را مقدور می‌کند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان تصریح کرد: حفظ منابع آبی استان با توجه به کمبود آب از اولویت‌های مهم کارگروه آب شورای پدافند غیرعامل است.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.