یک رسانه انگلیسی در حالی از حضور دو ناو آمریکایی در منطقه مورد مناقشه بین چین و مالزی خبر داد که سخنگوی ارتش چین روز گذشته به شدت نسبت به هرگونه دخالت نظامی آمریکا هشدار داده بود.

حضور مجدد ناوهای آمریکایی در منطقه تنش زا در دریای چین جنوبی

به گزارش قدس آنلاین، یک خبرگزاری انگلیسی سه شنبه بعد از ظهر از حضور مجدد ناوهای آمریکایی در دریای چین جنوبی و منطقه مورد تنش بین چین، ویتنام و مالزی خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» یک سخنگوی نیروی دریایی آمریکا در این زمینه گفت که ناوهای آبی خاکی و موشک انداز آمریکا با استقرار در این منطقه در حال انجام ماموریت هستند. این نظامی آمریکایی مدعی شد که این عملیات برای آزادی تردد دریایی است و آمریکا برای حمایت از متحدانش هر اقدامی انجام می‌دهد. سخنگوی نیروی دریایی آمریکا به مکان دقیق حضور ناوهای آمریکا اشاره‌ای نکرد، اما گفته می‌شود این دو ناو نزدیک یک منطقه نفت خیز  هستند. این منطقه مورد مناقشه بین چین، مالزی و ویتنام است.

به نوشته این منبع خبری، در روزهای گذشته یک کشتی تحقیقاتی چینی نیز نزدیک این منطقه رویت شد.

این در حالی است که سخنگوی ارتش چین روز دوشنبه در زمینه هرگونه دخالت آمریکا  در امور کشورهای منطقه  واتهام زنی های بی اساس برای توجیه حظور نظامی هشدار داد. «وو گوان» سخنگوی ارتش چین بیانیه تازه پنتاگون در این زمینه را بی اساس و اتهام زنی جهت رواج تفرقه و اختلاف بین کشورها در منطقه دریای چین جنوبی و توجیهی برای حضور نظامی آمریکا خواند. (جزئیات بیشتر)

مقام‌های پکن پیش از این بارها به آمریکایی‌ها درباره تحرکاتشان در دریای چین جنوبی و تنگه تایوان هشدار داده‌ و این مناطق را بخشی از سرزمین چین خوانده‌اند.

در همین زمینه نیروی دریایی چین چندی قبل رزمایشی را در آبهای منطقه برگزار کرد. نیروی دریایی چین اعلام کرد که در این رزمایش هواپیماهای تجسسی چند هدف را در منطقه عملیاتی شناسایی کردند. برخی تحلیلگران امور منطقه برگزاری رزمایش های ضد زیردریایی چین را با توجه به شدت گرفتن تنش‌ها در منطقه ضروری می‌دانند. 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.