۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵
کد خبر: 701775

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: از ۲۹ اسفند ماه تا دوم اردیبهشت ۸۰۰ واحد صنفی در این شهر به دلیل عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و بازگشایی غیرقانونی پلمب شده است.

۸۰۰ واحد صنفی در مشهد پلمب شد

به گزارش قدس آنلاین، امیر دلداری افزود: در پی ابلاغ ستاد ملی مقابله با کرونا، تعدادی از صنوف با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و دریافت گواهی سلامت از وزارت بهداشت مجاز به بازگشایی شدند.

وی ادامه داد: مهلت ثبت نام صنوف در سامانه وزارت بهداشت برای دریافت گواهی سلامت تا پنجم اردیبهشت ماه تمدید شده است اما صنوف ملزم به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و در صورت نداشتن مجوز برای فعالیت، ملزم به تعطیلی هستند.

وی گفت: خراسان رضوی سومین استان کشور از نظر تعداد ثبت نام شدگان در سامانه وزارت بهداشت برای دریافت گواهی سلامت است و به ترتیب واحدهای صنفی تولیدی، عرضه‌کنندگان مواد غذایی، عمده‌فروشی‌ها بیشترین میزان ثبت نام را در این سامانه‌ داشته‌اند.

دلداری افزود: روزانه ۱۵ بازرس بهداشت محیط، ۱۵ مامور اداره نظارت بر اماکن عمومی و بازرسان اتاق اصناف مشهد در قالب ۱۵ گشت مشترک بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، خودداری از بازگشایی صنوف پرخطر و رعایت موارد بهداشتی نظارت دارند.

وی ادامه داد: صنوفی که مجاز به فعالیت نیستند در صورت بازگشایی پلمب می‌شوند و صنوفی که فاصله‌گذاری اجتماعی یا موارد بهداشتی را رعایت نکنند، مهلت ۷۲ ساعته به آنها داده می‌شود که نقایص خود را برطرف نمایند، در غیر این صورت پلمب می‌شوند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.