۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۷
کد خبر: 701782

شاخص بورس اوراق بهادار تهران در روز جاری با ثبت رشد ۱۷۱۵۳ واحدی (معادل ۲.۴ درصد) به سطح ۷۲۶ هزار و ۱۴۸ واحد رسید.

قله‌نوردی بی‌پایان بورس تهران

به گزارش خبرنگار اقتصادی قدس آنلاین؛ شاخص کل بورس تهران امروز بیش از ۱۷ هزار واحد رشد کرد و به ارتفاع ۷۲۶ هزار واحدی رسید. رشدی که عمدتا مرهوم افزایش قیمت سهام گروه های بزرگ بازار بود. این شرایط سبب شد تا شاخص هم وزن برای چندمین روز متوالی از شاخص کل جابماند. در این روز شاخص هم وزن که اثری یکسان از تمام نمادهای بازار پذیراست، به رشد ۱.۶ درصدی اکتفا کرد.

امروز نماد معاملاتی شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، بانک ملت، معدنی و صنعتی چادرملو و پتروشیمی پردیس بیشترین تاثیر در رشد شاخص را داشتند. همچنین بیشترین افزایش قیمت از آن سهام شرکت‌های بانک سینا، سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی، گروه صنعتی ملی، سیمان کردستان و پتروشیمی پردیس شد.

در گروه فلزات اساسی امروز «فولاد» باز هم صف خرید را تجربه کرد و رشد ۴.۹ درصدی ارزش بازار را به ثبت رساند. «فولاد» با این رشد اثرگذاری ۱۷۷۰ واحدی بر شاخص کل داشت و بعد از «فارس» که حامی ۲۱۷۲ واحد از رشد شاخص کل بود، در جایگاه دومین نماد با بیشترین اثرگذاری بر دماسنج اصلی بورس قرار گرفت. نکته جالب توجه این که نماد فولاد مبارکه اصفهان در اتفاقی کم سابقه به علت تغییرات قیمتی ۵۰ درصدی متوقف شد تا کنفرانس خبری برگزار کند. از دیگر نمادهایی که طی معاملات روز جاری اثر بالایی در رشد شاخص کل داشتند می­توان به «وبملت»، «کچاد»، «شپدیس»، «وصندوق» و «فملی» اشاره کرد.

همچنین امروز در حالی قیمت نفت خام در بازار جهانی به مسیر نزولی خود ادامه داد و به سطوح بسیار پایینی رسید شاهد عرضه گسترده سهام پالایشی­ ها هم بودیم. به طوری که ارزش معاملات این صنعت بورسی به رقم ۱۲۴۸ میلیارد تومان رسید و در جایگاه نخست گروه­ها با بیشترین ارزش معاملات روزانه قرار گرفت. البته در سمت مقابل همچنان تقاضا پرقدرت­تر بود و در نهایت شاهد رشد ۱.۳ درصدی شاخص گروه فرآورده­های نفتی بودیم.

رشد قیمت سهام پالایشی همزمان با افت­های کم سابقه قیمت نفت در حالی است که پیش­تر قیمت این دسته از سهام واکنش بالایی به بهای نفت خام نشان می­داد و اغلب رابطه­ای مستقیم داشتند. این نماد امروز شاهد معاملات ۵۹۴ میلیارد تومانی بود تا به این ترتیب پرمعامله­ترین سهم بازار لقب بگیرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.