فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: الگوی مراجعه افراد مبتلا به کرونا به مراکز درمانی تغییر کرده و بیماران با حال وخیم به بیمارستانها درمانی مراجعه می کنند، این موضوع علاوه بر فشار مضاعف بر دوش کادر درمان، مدت درمان مبتلایان را نیز افزایش خواهد داد.

دکتر زالی: بیماران کرونایی بد حال به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، دکتر «علیرضا زالی» با اشاره به افزایش مدت اقامت بیماران بستری کرونا، اظهار کرد: این مهم نشان دهنده تغییر الگوی متفاوت بیماری کووید ۱۹ است.

زالی با بیان اینکه امروز ۳۲۴ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در بخش های عادی و ۸۸ مورد جدید در بخش های ویژه بیمارستان های تهران بستری شدند، خاطرنشان کرد: در بخش مراجعان کلی به بخش های بهداشتی و درمانی شاهد ۶ درصد رشد عمومی و در بیمارانی که در بخش های ویژه و عادی بستری شدند نیز به ترتیب یک و ۶ درصد رشد داشته ایم.

فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران از ترخیص ۵۲۱ بیمار بهبود یافته از کرونا در بیمارستان های تهران خبر داد و افزود: مدت اقامت بیماران افزایش یافته که نشان دهنده الگوی متفاوت بستری بیماران است.

زالی با اشاره به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان و تغییر الگوی رفتاری زندگی، اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان، چهره زندگی مردم در کلانشهرها متفاوت خواهد شد و مردم غالبا زندگی شبانه را تجربه می کنند.

وی توضیح داد: ماه مبارک رمضان و فاصله بین افطار تا سحر فرصت مناسبی برای تغییر روند ترددها است به شکلی که پیشنهاد می‌کنیم برخی مشاعل تولیدی، توزیعی و صنعتی که با مراجعان در ارتباط نیستند در ساعات اولیه صبح از منزل خارج نشوند. این اقدام در کاهش میزان ترددها، بار ترافیک و حمل و نقل عمومی تاثیر بسزایی خواهد داشت.

زالی، دورکاری، استفاده از خدمات دولت الکترونیک و پتانسیل فضای مجازی را بهترین راهبرد برای کاهش ترددها و حضور فیزیکی مردم و کارکنان دولت برای ریشه کنی کرونا دانست.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.