رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: صدور مجوز برای صادرات ۹۵ هزار تن شیر خشک صنعتی، تخم مرغ و مرغ گوشتی را به منظور حمایت از تولیدکنندگان استان تقاضا کرده‌ایم.

خراسان رضوی در پی صادرات ۹۵ هزار تن محصولات دام و طیور است

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا اورانی افزود: در این نامه از وزرات جهاد کشاورزی درخواست شده که مجوز صادرات ۱۵ هزار تن شیر خشک صنعتی، ۵۰ هزار تن تخم‌مرغ و ۳۰ هزار تن مرغ گوشتی  هدف حمایت از تولید در این استان صادر شود.

وی اظهار داشت: هزار و ۴۰۰ واحد تولیدکننده مرغ گوشتی با ظرفیت تولید هر دوره ۲۶ میلیون قطعه در خراسان رضوی فعالیت دارند که بخش زیادی از تولید این بخش به سایر استان‌ها و خارج کشور صادر می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: این استان در زمینه تولید مرغ گوشتی مازاد تولید دارد و در صورتی که مجوز صادرات مرغ گوشتی برای این استان صادر نشود با هدف جلوگیری از خسارت سنگین در استان مجبور به کنترل تولید خواهیم بود.

اورانی افزود: خراسان رضوی با تولید سالانه یک میلیون تن شیر رتبه سوم کشور و با تولید افزون بر ۳۲۰ هزار راس دام سنگین مولد و غیرمولد سهم فراوانی در تولید این محصول و فراورده‌های شیری دارد.

وی اضافه کرد: با هدف حمایت از این صنعت صادرات شیر خشک با ظرفیت ۱۵ هزار تن از استان را نیز خواستار شده‌ایم و با صدور این مجوز بدون شک حتی ظرفیت‌های خالی این استان به کارگیری شده و فعال می‌شوند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: همچنین از وزارت  جهاد کشاورزی خواسته ایم که تامین و تخصیص ارز برای تامین نهاده بر عهده مدیریت ارشد استان باشد زیرا در این صورت امکان تامین نهاده از کشورهای آسیای میانه وجود دارد ضمن این که در صورتی که نهاده‌های مصرفی این استان از مرز سرخس وارد شود معادل دو هزار و ۵۰۰ ریال در هر کیلوگرم نهاده صرفه‌جویی می‌شود.

اورانی افزود: سالانه ۱۴۳ هزار تن تخم مرغ در استان خراسان رضوی تولید می‌شود که ۵۰ هزار تن آن مازاد است لذا به استان‌های همجوار و یا خارج کشور صادر می‌شود و خراسان رضوی پس از تهران از نظر میزان تولید و تعداد واحدهای مرغ تخم گذار رتبه دوم کشور را دارد.

وی تاکید کرد: صادرات تخم‌مرغ از جمله مهمترین خواسته‌های کنونی ماست که امیدواریم با آن موافقت شود.

خراسان رضوی در مجموع با ۱۴، ۶ میلیون واحد دامی سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول در حوزه دام و طیور تولید می‌کند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.