فراخوان نمایشگاه گروهی عروسک ‌سازان «لبخند زمین» در حالی اعلام شد که مهلت ارسال آثار برای این رخداد هنری تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری است.

ترغیب به خانه نشینی کودکان با ساخت عروسک

 فراخوان نمایشگاه گروهی عروسک ‌سازان «لبخند زمین» در حالی اعلام شد که مهلت ارسال آثار برای این رخداد هنری تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری است.

ایده پرداز و دبیر نمایشگاه گروهی عروسک ‌سازان «لبخند زمین» در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: من ۶ سال است که طراحی و ساخت عروسک انجام می دهم و در ۲ سال اخیر نیز با تعداد زیادی از عروسک سازان در شهرهای مختلف کشور در ارتباط هستم تا به تولید و عرضه عروسک ایرانی کمک کنم.

به گفته نیلوفر جلیلوند ظرفیت های بسیاری در حوزه طراحی و ساخت عروسک ایرانی در کشور وجود دارد و این موضوع فقط به تهران محدود نمی شود، بلکه در همه شهرهای کشور از مشهد و اصفهان گرفته تا تبریز، قزوین، خوزستان، لرستان و سراسر ایران پتانسیل های بالایی وجود دارد.

این هنرمند افزود: پس از ارائه ایده این نمایشگاه به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور، آنها رضایت و اعلام آمادگی خود را برای همکاری در این زمینه اعلام کردند. وی ادامه داد: نامه نگاری هایی با کرسی سلامت اجتماعی یونسکو در ایران، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و پژوهشکده صنایع دستی و میراث فرهنگی انجام داده ام تا این نمایشگاه را به همه سازمان های مرتبط معرفی و از همکاری آنها در برگزاری این نمایشگاه کمک بگیرم.

برگزاری نمایشگاه آنلاین

ایده پرداز و دبیر نمایشگاه گروهی عروسک ‌سازان «لبخند زمین» تاکید کرد: نمایشگاه «لبخندِ زمین» در سال جهش تولید با حمایت و مشارکت مرکز سرگرمی‌ های سازنده و بازی ‌های رایانه‌ ای کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان و شورای نظارت بر اسباب بازی کانون پرورشی فکری کودکان، نوجوانان و استودیو عروسک نیلشید برگزار می‌ شود. این نمایشگاه در دو بخش تخصصی و عمومی برگزار می‌شود، بخش تخصصی پس از ارسال عکس آثار به داوری گذاشته می شوند و منتخب ها به نمایشگاه راه پیدا می کنند.

بخش عمومی در برگیرنده گروه کودک و نوجوان و بزرگسالان است که همه آثار ارسالی این بخش در نمایشگاه به صورت آنلاین برگزار خواهد شد.

جلیلوند هدف از برگزاری این نمایشگاه را خانه نشینی کودکان، نوجوانان و خانواده ها به خاطر شیوع بیماری کرونا دانست و اضافه کرد: می خواهیم طراحی و ساخت عروسک لبخند زمین سبب سازندگی در اوقات فراغت و افزایش روحیه کودکان و خانواده بر گذران این ایام شود، بنابراین در ابتدا از علاقمندان درخواست کرده ایم پس از ساخت، عکس عروسک را ارسال کنند و پس از داوری صورت گرفته آثار منتخب به نمایش در بیایند.

به گفته وی، موضوعات بسیاری برای نام این نمایشگاه در نظرسنجی اینستاگرامی قرار گرفت و در نهایت «لبخند زمین» برای این رخداد هنری انتخاب شد.

ایده پرداز و دبیر نمایشگاه گروهی عروسک ‌سازان «لبخند زمین» بیان کرد: فراخوان این نمایشگاه در حالی اعلام شد که مهلت ارسال آثار برای این رخداد هنری تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری است.

جلیلوند از برگزاری این نمایشگاه به صورت آنلاین برای آثار کودکان و نوجوانان مجزا پس از پایان مهلت ارسال آثار و برگزاری نمایشگاه حضوری از آثار منتخب بخش تخصصی پس از پایان دوران کرونا خبر داد.

استقبال مردم از عروسک های ایرانی

این هنرمند جوان جایگاه ساخت عروسک به ویژه مدل ایرانی را در کشور و توجه عروسک سازان ایرانی به ساخت این مدل از عروسک ها را خوب ارزیابی کرد و معتقد است در نمایشگاه های مختلفی که به صورت گروهی و به ویژه جشنواره ملی اسباب بازی کانون پرورشی، مردم از  عروسک های ایرانی استقبال زیادی کردند.

وی اعتقاد دارد در ایران عروسک های بومی به دلیل قدمت و برخورداری از ظرفیت بالای آداب و فرهنگ غنی هر منطقه می توانند در اسباب بازی فروشی ها نظر کودکان و والدین را برای خرید جلب کنند.

جلیلوند فعالیت ها در عرصه ساخت عروسک های ایرانی را رو به پیشرفت عنوان کرد و گفت: اتفاق های خوبی در چند سال اخیر در این زمینه رخ داده و بسیاری از عروسک سازان به صورت گروهی با حمایت های مدیریت اداره بازی ها و سرگرمی های سازنده و بازی های رایانه ای کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان به ساخت عروسک های ایرانی تمایل پیدا کردند که به کمک خداوند در آینده ای نه چندان دور شاهد توسعه این بخش در ایران خواهیم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.