به دنبال شکایت یک دانش آموز دختر علیه قانون ممنوعیت پوشش دانش آموزان مسلمان در مدارس، دادگاهی در شهر هامبورگ این قانون را لغو کرد.

قانون ممنوعیت حجاب برای دانش آموزان مسلمان در هامبورگ لغو شد

قدس آنلاین: دادگاهی در آلمان قانون مربوط به ممنوعیت پوشش و حجاب دانش آموزان دختر مسلمان در مدارس شهر هامبورگ را لغو کرد.

دادگاه شهر هامبورگ حکمی را صادر کرد که به موجب آن قانون مربوط به ممنوعیت حجاب دختران مسلمان در مدارس این شهر لغو شد.

برخی احزاب افراطی و راستگرا در آلمان وجود دارند که خواستار ممنوعیت حجاب در مدارس هستند و مدت ها پیش قانونی را در این راستا تصویب کرده بودند، اما اکنون دادگاه حکم به لغو این قانون در شهر هامبورگ داده است.

سال ۲۰۱۸ برخی از مسئولین ایالت "راین وستفالن شمالی" داشتن حجاب برای دانش آموزان دختر زیر ۱۴ سال را ممنوع کردند.

به دنبال این قانون، یکی از دانش آموزان دختر برای لغو آن به دادگاه شکایت کرد که این شکایت نتیجه بخش بود.

این دادگاه طی حکمی ضمن لغو قانون ممنوعیت حجاب تاکید کرد که مسئولان مدارس حق ندارند این گونه محدودیت ها را علیه دانش آموزان مسلمان وضع کنند.

براین اساس دادگاه هامبورگ به خاطر احترام به حق مسلمانان و آزادی دینی حکم به لغو ممنوعیت داشتن حجاب در این شهر داد.

هرچند این دادگاه حکم به لغو ممنوعیت حجاب در مدارس داده اما همچنان برخی از مسئولان محلی در ایالت های مختلف آلمان برای تصویب قوانینی مشابه در مراکز آموزشی تلاش می کنند.

علاوه براین چندی پیش وزیر آموزش عالی آلمان هم با این ادعا که حجاب با گفت‌وگوی مستقیم و تعامل علمی در تضاد است گفته بود که دانشجویان دختر نباید پوشش داشته باشند.

در این شرایط، شاید شهر برلین پایتخت آلمان برای علم آموزی دختران مسلمان بهترین مکان باشد؛ چرا که در حال حاضر در این شهر محدودیتی برای حجاب در دانشگاه ها و مدارس وجود ندارد.

ممنوعیت داشتن حجاب در مراکز آموزشی آلمان در حالی است که انجمن های اسلامی این تصمیم مسئولان آلمانی را محکوم کرده و آن را تبعیض میان دانش آموزان و دانشجویان و اقدامی بسیار بد از سوی احزاب افراطی دانسته اند.

انجمن های اسلامی در آلمان تأکید کرده‌اند که اینگونه مسائل مهم نیازمند واکنش مشترک از سوی تمام انجمن هاست و این بسیار سنگین و سخت است که مشاهده شود معلم ها فقط به خاطر اینکه دانش آموزی حجاب دارد یا آنکه در ماه مبارک رمضان روزه می‌گیرد بین آنها ودیگر دانش آموزان تبعیض فاحش صورت گیرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.