مدیرکل راه آهن خراسان گفت: به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت مسائل بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند در همه قطارهای مسافربری به مقصد مشهد به اجرا در می‌آید.

تداوم فاصله‌گذاری اجتماعی در سفرهای ریلی به مقصد مشهد

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی نصیری ورگ افزود: در حال حاضر روزانه به طور متغیر چند رام قطار مسافربری به صورت رفت و برگشت به مقصد مشهد انجام می‌شود که البته با توجه به تقاضای سفر، مقاصد و تعداد قطارهای مسافربری به مشهد برنامه‌ریزی می‌شود.

وی با توجه به متغیر بودن تعداد قطارها در هر روز در خصوص تعداد قطارهای مسافربری به مقصد مشهد اظهار نظر نکرد.

مدیرکل راه آهن خراسان گفت: از مجموع قطارهایی که به مقصد مشهد تردد دارند روزانه دو رام قطار رفت و برگشت مربوط به قطار محلی سرخس است که به منظور رعایت فاصله گذاری اجتماعی، فروش بلیت آن بسیار کمتر از ظرفیت قطار انجام می‌شود تا فضای لازم برای ایجاد فاصله کافی بین مسافران در قطارهای اتوبوسی سرخس تامین شود.

نصیری افزود: عمده قطارهای تردد کننده به مشهد در مسیر تهران برنامه‌ریزی شده اند که بر اساس تقاضای سفر شهرهای دیگر به صورت متناوب در برنامه قطارهای مسافربری به مشهد قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: به منظور رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در هر کوپه چهار نفره تنها دو مسافر مستقر می شوند و البته در صورت درخواست، خانواده ها می توانند یک کوپه کامل را در اختیار بگیرند.

مدیرکل راه آهن خراسان گفت: ضدعفونی ایستگاه‌های قطار و واگنهای قطار مسافربری همچون گذشته به صورت مداوم انجام می شود و در مبادی ورودی ایستگاه‌ها نیز تب سنجی، پایش و غربالگری سلامت مسافران از نظر ابتلا به ویروس کرونا انجام می‌شود.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز سه‌شنبه اعلام کرد: تاکنون ۸۴ هزار و ۸۰۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۸۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به پنج هزار و ۲۹۷ نفر رسید.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.