استاد گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: داشتن تغذیه سالم علاوه بر حفظ سلامت بدن، توان جسمی روزه داران در روزهای طولانی ماه رمضان را تأمین می‌کند.

با تغذیه مناسب در ماه رمضان آسان روزه بگیرید

به گزارش قدس آنلاین، مجید غیور مبرهن استاد گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان نیاز بدن به مواد غذایی ۲۰ درصد کاهش پیدا می‌کند گفت: حفظ تعادل در مصرف مواد غذایی در وعده‌های افطار، شام و سحر و مصرف تمامی گروه‌های غذایی نقش موثری در حفظ سلامت دارد و هر چقدر تعداد وعده‌های مصرفی کمتر باشد نه تنها سودی در سلامتی ندارد بلکه به بدن آسیب بیشتری وارد می‌شود.

او با اشاره به اینکه تا کنون تحقیقات گسترده‌ای در زمینه تاثیر روزه داری بر سلامت بدن انجام شده است افزود: بهتر است که روزه داران در وعده افطار از غذاهای سبک همچون شیر ولرم، خرما، سوپ و نان و پنیر و سبزی استفاده کنند و وعده شام را دو ساعت پس از افطار صرف کنند.

استاد گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه سحری اصلی‌ترین وعده غذایی در ماه مبارک رمضان به شمار می‌رود ادامه داد: در وعده سحری از استفاده غذاهای پرچرب اجتناب شود و مواد غذایی مصرفی در این وعده غذایی بیشتر شبیه مواد غذایی است که در زمان ناهار توصیه شده است که استفاده شود.

غیور مبرهن با تاکید بر اجتناب از استفاده از شیرینی‌های ساده در وعده سحری به دلیل ایجاد افت سریع قند خون در اوایل صبح بیان کرد: روزه داران در فاصله میان افطار تا سحر از مایعات نظیر آب، آب میوه و شیر استفاده کنند و از مصرف میوه و سبزی  غافل نشوند.
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.