وزش باد در شمال و غرب استان خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته به ۹۴ کیلومتر در ساعت رسید.

سرعت وزش باد در خراسان رضوی به ۹۴ کیلومتر در ساعت رسید

به گزارش قدس آنلاین، کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی افزود: طی این مدت وزش باد شدید لحظه‌ای در شهرستان‌های سرخس، مشهد، جغتای، نیشابور و سبزوار به بیشترین حد خود رسیده است.
زهرا آهنگر زاده افزود: بیشترین شدت وزش باد طی این مدت در سرخس با سرعت ۹۴ کیلومتر در ساعت و پس از آن در مشهد با سرعت ۷۲ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.
وی اضافه کرد: بارشهای رگباری باران همراه با وزش باد از عصر روز گذشته تاکنون در هفت شهرستان خراسان رضوی گزارش شده است که بیشترین آن در چناران با حدود دو میلیمتر بوده است.
 کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت:بارشهای رگباری در شهرستانهای قوچان، سرخس، چناران، مشهد، نیشابور، درگز و کلات هم گزارش شده است.
آهنگر زاده افزود: با فعالیت سامانه جدید دیگر بارشهای باران از روز جمعه در خراسان رضوی شدت می گیرد که احتمال آبگرفتگی و روان‌آب به ویژه در شمال و شمال غرب خراسان رضوی بر اثر این بارشها پیش بینی شده است.
وی با اشاره به کاهش قابل توجه دما از روز جمعه در خراسان رضوی ادامه داد:  بیشینه دمای هوای مشهد در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری ۲۸ درجه سلسیوس پیش بینی شده است که روز جمعه با هشت درجه کاهش به ۲۰ درجه می رسد.

او اضافه کرد: قوچان با کمینه دمای هوای ۶ درجه سلسیوس و سرخس با بیشینه دمای هوای ۳۳ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان‌های خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.