معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: درخواست جبران خسارت ۲۵ میلیارد تومانی از وزارت متبوع در دوره زمانی سه ماهه اسفند تا اردیبهشت برای کارگاه‌ها و نیروی کار صنایع دستی داشتیم.

درخواست جبران خسارت ۲۵ میلیاردی صنایع دستی بر اثر شیوع کرونا

به گزارش قدس آنلاین، محمد مطیع در خصوص خسارات وارده به حوزه صنایع دستی استان در پی شیوع کرونا اظهار کرد: بحرانی مانند شیوع این ویروس تمام صنایع را تحت تاثیر قرار داده و به آن‌ها خسارت‌هایی وارد کرده است. صنایع دستی وابسته به گردشگری است و در نبود گردشگری، صنایع دستی متحمل خسارات فراوانی می‌شود؛ اما در خصوص جبران خسارت کارگاه‌های زیان دیده از شیوع بیماری کرونا میراث فرهنگی اقداماتی در این خصوص انجام داده است.
وی افزود: از جمله این اقدامات می‌توان به ارسال اسامی ۳۸۸۴ کارگاه تولیدی و ۴۱۳۶ نیروی کار جمعا به وزارت متبوع و درخواست جبران خسارت به مبلغ ۲۵ میلیارد تومان در دوره زمانی سه ماهه اسفند تا اردیبهشت اشاره کرد و همچنین ۷۷ مرکز آموزشی، ۵۰۷ فروشگاه صنایع دستی و ۱۲ موسسه صادراتی شناسایی شده‌اند که خسارت ۱۲ میلیارد تومانی برای واحدهای مذکور تخمین زده شده است.
معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی عنوان کرد: همچنین با سازمان‌هایی از جمله سازمان تامین اجتماعی در خصوص استمهال بیمه کارفرماها و بیمه شدگان صنایع دستی تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری مکاتبه خواهد شد.
مطیع ادامه داد: از دیگر اقدامات می‌توان به مکاتبه با ادارات و شرکت‌های آب، برق و گاز جهت استمهال قبوض مصرفی کارگاه‌های مذکور تا پایان اردیبهشت ماه سال اجاری اشاره کرد.

 

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.