یک مرکز نقاهتگاهی برای بستری بیماران کرونایی روز چهارشنبه در گناباد راه‌اندازی شد.

نقاهتگاه بیماران کرونایی در گناباد راه‌اندازی شد

به گزارش قدس آنلاین، فرماندار گناباد در حاشیه راه اندازی نقاهتگاه بیماران کرونایی گناباد گفت: این نقاهتگاه در وهله نخست با ظرفیت ۲۰ تخت با تمام تجهیزات کامل و برابر استانداردهای بهداشت و درمان ایجاد شده و امکان افزایش آن به ۴۰ تخت هم وجود دارد.

حامد قربانی افزود: دو مرکز نقاهتگاهی دیگر هم در گناباد با همکاری دستگاه‌های اجرایی و ارگان‌های ذیربط نظیر بسیج و هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی در حال تجهیز و راه اندازی است و در صورت لزوم بدین منظور اختصاص می‌یابد و با راه‌اندازی آنها تعداد تخت‌های نقاهتگاهی بیماران کرونایی در این شهرستان به ۱۲۵ تخت افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: ظرفیت تخت اعلام شده به دانشگاه علوم پزشکی گناباد برای ایجاد مراکز نقاهتگاهی در شهرستانهای تحت پوشش یعنی گناباد و بجستان ۵۰۰ تخت است که در وهله نخست سه مرکز بدین منظور در گناباد راه اندازی می شود.

فرماندار گناباد گفت: بیماران مبتلا به کرونا بعد از طی مدت درمان در بیمارستان و یا افرادی که دارای علائم ابتدایی کرونا هستند و باید برای مدتی در قرنطینه باشند در این مراکز نگهداری می شوند همچنین افرادی که در منازل مسکونی شان امکانات و شرایط برای خود قرنطینگی ندارند در این مراکز بستری می شوند تا بعد از سلامت کامل نزد خانواده هایشان بازگردند و ارائه خدمات رایگان است و صبحانه و نهار و شام  بیماران بستری در نقاهتگاه گناباد توسط شورای اسلامی این شهر تامین می شود.

قربانی افزود: حضور در نقاهتگاه اجباری نیست و اگر خانواده ها از امکانات و شرایط لازم  قرنطینه خانگی برخوردار باشند می توانند هر یک از اعضای خانواده که به بیماری کرونا مبتلا شد را در منازل نگهداری کنند.

وی ادامه داد: همچنین یک ساختمان مربوط به فنی و حرفه ای در مقابل بیمارستان علامه بهلول گنابادی در حال آماده سازی برای واگذاری به دانشگاه علوم پزشکی گناباد است که در صورت تکمیل ظرفیت بخش بستری بیماران کرونایی در بیمارستان از این محل برای بستری این بیماران استفاده شود.

 فرماندار گناباد گفت: پایان طرح فاصله گذاری اجتماعی به معنای شکست کرونا نیست و مخاطرات شیوع کرونا همچنان جامعه را تهدید می کند و باید فاصله گذاری هوشمند با عزم ملی و هم افزایی همه بخش‌ها با جدیت رعایت شود و مردم از حضور غیر ضروری در سطح شهر بپرهیزند و با فرهنگ سازی آحاد جامعه را ترغیب به رعایت موارد پیشگیرانه از کرونا کرد.

امام  جمعه گناباد نیز در این مراسم گفت: کرونا یک بیماری بسیار خطرناک است و حتی کشورهای ابرقدرت دارای امکانات زیاد که تحریم اقتصادی هم نیستند در برابر این بیماری به زانو در آمده اند و کاهش تبعات کرونا نیازمند همکاری مردم در رعایت فاصله گذاری هوشمند در سایه حمایت مسوولان ذیربط است.

حجت الاسلام حسن صادقی نسب افزود: اگر مردم به این مسائل توجه نداشته باشند تعداد مبتلایان و فوتی های ناشی از کرونا افزایش می یابد و جامعه درگیر خسارتهای غیر قابل جبران می شود و مردم همچنان با صبر و تحمل که تاکنون نشان دادند به جز موارد غیر ضروری از حضور در اجتماعات و معابر عمومی و بازار بپرهیزند.

وی اضافه کرد: به دنبال تاکیدات رهبر معظم انقلاب برای رزمایش حمایت از آسیب دیدگان کرونا، قرارگاه مواسات و همدلی با حضور ارگانها و خیریه ها و نهادهای حمایتی در دفتر اینجانب  تشکیل شد و شماره حسابی برای واریز کمکهای مردمی بدین منظور اعلام شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گناباد هم گفت: بیماری کرونا از بیماریهای ویروسی دارای سرعت انتشار بسیار زیاد است و با توجه به این که تاکنون واکسنی برای این بیماری تولید نشده، تنها راه مقابله با کرونا قطع زنجیره انتقال از طریق کاهش ارتباطات مردم با یکدیگر و حضور نیافتن در اجتماع است.

دکتر جواد باذلی افزود: تردد مردم گناباد در معابر عمومی و سطح شهر در دو هفته نخست امسال بسیار کاهش یافته بود ولی بعد از تعطیلات رفت و آمدها افزایش یافته و حتی مردم از ماسک هم کمتر استفاده می کنند در حالی که تا جایی که امکان دارد باید از سفرهای غیر ضروری پرهیز کرد و اگر مردم موارد پیشگیرانه را رعایت نکنند شاید ماهها و حتی سالها جامعه درگیر بیماری کرونا باشد.

سه بخش با ۱۷۰ تخت و یک بخش مراقبت‌های ویژه برای بستری بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان علامه بهلول گنابادی اختصاص یافته است.

مرکز شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز سه‌شنبه اعلام کرد: تاکنون ۸۴ هزار و ۸۰۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۸۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به پنج هزار و ۲۹۷ نفر رسید.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.