مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: از اسفند پارسال ۴۴ هزار نفر در سامانه بیکاری به خاطر کرونا در این استان ثبت نام کرده‌اند که تاکنون شرایط ۱۷ هزار نفر برای دریافت بیمه بیکاری تایید شده است.

۴۴ هزار نفر در خراسان رضوی متقاضی بیمه بیکاری ناشی از کرونا شدند

به گزارش قدس آنلاین، محمد سنجری افزود: به منظور پیشگیری از شیوع کرونا و با توجه به‌ ضرورت رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی و اجتماعی و عدم مراجعه به ادارات کار، اسفند ماه پارسال سامانه bimebikari.mcls.gov.ir  به منظور ثبت نام افرادی که به خاطر شرایط اخیر ایجاد شده کار خود را از دست دادند راه‌اندازی شد.

وی با بیان این که این ثبت نام هنوز هم ادامه دارد ادامه داد: بسیاری از افرادی که ثبت نام کردند مشمول استفاده از بیمه بیکاری نیستند چون افرادی می‌توانند در سامانه ثبت نام کنند که مشمول قانون کار و تامین اجتماعی باشند و سه درصد حق بیمه بیکاری را کارفرما تا دی ماه پارسال به صندوق بیمه بیکاری پرداخت کرده باشد و کسانی که شرایط مورد نظر را دارند به مدت سه ماه و  از اسفند پارسال تا اردیبهشت امسال بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: کاهش میزان تجمعات و مکالمات بین کارگران، پیشگیری از برگزاری هرگونه کلاس آموزشی گروهی و سایر تجمعات کارگری تا زمان رفع مشکل، تامین مواد شوینده و بهداشتی در سرویس‌های بهداشتی کارگری، کنترل و شناسایی کارگران مشکوک به بیماری در بدو ورود به کارگاه از جمله اقدامات مبارزه با کرونا در واحدهای تولیدی و صنعتی است.

سنجری افزود: پارسال ۶۴ کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برای دو هزار و ۵۷۹ نفر و همچنین برگزاری همایش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شایع در استان با موضوع دانش اعتیاد پیشگیری مهار و درمان آن ازجمله این برنامه هاست.

وی در خصوص میزان نرخ بیکاری استان در سال ۹۸ هم گفت: بر اساس نتایج طرح آمارگیری زمستان ۹۸ نرخ بیکاری خراسان رضوی  ۸.۹ درصد است که ۱.۷ درصد کمتر از میانگین کل کشور و ۳.۹ درصد کمتر از زمستان سال ۹۷ است.

او ادامه داد: پارسال در کشور تعداد سه هزار و ۵۴۸ شرکت تعاونی و اتحادیه در سامانه الکترونیکی تعاون به ثبت رسیده است که خراسان رضوی با تعداد ۳۷۲ مورد در رتبه دوم این لیست قرار دارد این تعداد تعاونی در استان با سرمایه معادل ۴۰ میلیارد ریال تشکیل شده است و تعداد اعضای آنها ۶ هزار و ۴۴۴ نفر است که برای هشتهزار و ۲۵ نفر فرصت شغلی ایجاد کرده است.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز سه‌شنبه اعلام کرد: تاکنون ۸۴ هزار و ۸۰۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۸۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به پنج هزار و ۲۹۷ نفر رسید.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.