پایگاه تخصصی کرونا به همت کارشناسان کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی در راستای افزایش سطح آگاهی مخاطبان از این بیماری ایجاد شد.

پایگاه تخصصی کرونا در کتابخانه دیجیتال ایجاد شد

به گزارش قدس آنلاین، مهدی کریمی رئیس اداره ساماندهی منابع دیجیتال با اعلام این خبر گفت: برای ارائه منابع مربوط به بیماری منحوس کرونا به شکل متمرکز از طریق فضای مجازی، پایگاه تخصصی کرونا در سامانه کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی ایجاد شد که منابع مربوطه از محمل های اطلاعاتی مختلف شناسایی، دانلود و گردآوری و پس از فراداده نویسی، منابع در این پایگاه تخصصی وارد شد.
وی داده های این پایگاه را بالغ بر ۲ هزار و ۵۸۵ رکورد عنوان کرد که از منابع مختلف از قبیل عکس، پوستر، مقاله، بریده جراید و... تشکیل شده است.
کریمی به راه‌اندازی این پایگاه در ابتدای شیوع این بیماری اشاره داشت و به روزرسانی و تکمیل اطلاعات این پایگاه را در دست اقدام عنوان کرد.
وی، پایگاه مطالعاتی مذکور را تنها پایگاه تخصصی موجود در این زمینه در بین کتابخانه های دیجیتال کشور عنوان کرد و افزود: جامعه هدف عرصه مخاطبان برای بهره‌مندی از این پایگاه، جهانی است که در بستر وب ارائه شده و منابع آن به زبان‌های فارسی و انگلیسی است و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به پورتال کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی به آدرس digital.aqr.ir از محتوای این پایگاه بهره‌مند شوند.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.