جدیدترین مجموعه مستند با رویکرد کرونا با عنوان «ایران وطن من» کاری از گروه مستند روایت فتح، فردا روی آنتن شبکه اول سیما می رود.

روایت تلاش‌های همدلانه جهادگران سلامت در «ایران وطن من»

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، «ایران وطن من» کاری از گروه مستند روایت فتح، جدیدترین مجموعه مستند با رویکرد کرونا به کارگردانی جواد یقموری و مهدی امینی آماده پخش از سیماست. مستند «ایران وطن من» از مجموعه «خاکریزهای سفید» تولید گروه مستند روایت فتح است که پنجشنبه ۴ اردیبهشت روی آنتن خواهد رفت.

جواد یقموری، کارگردان این مستند درباره شرایط ساخت آن گفت: به دلیل محدودیت‌ها و خطرناک بودن شرایط، تیم تولید مستند مستند «ایران وطن من»خیلی کوچک بود. من و مهدی امینی کارهای تصویربرداری، کارگردانی و صدابرداری فیلم را در زمان انجام دادیم و کل کار با این تیم دو نفره پیش رفت.

وی در ادامه افزود: با مشاهده اولین بیمار کرونایی در کشور و تحت تأثیر قرار گرفتن فضای روانی جامعه و رسانه ها از این قضیه و همچنین حملات متعددی از سمت رسانه های غربی به ایران و قرار دادن این مسئله به عنوان بهانه ای برای  کوبیدن ایران بعد از انتخابات، من و آقای مهدی امینی احساس کردیم که باید کاری انجام بدهیم. بنابراین تحقیقات را شروع کردیم و درخواست مجوز برای تصویربرداری از بیمارستان قم را دادیم و پس  از دریافت مجوز بلافاصله شروع به تصویربرداری کردیم.

این مستندساز با اشاره به مسائل و مشکلات ساخت مستند گفت، بیشترین مشکل دریافت مجوز برای ورود به بیمارستان از کادر علوم پزشکی بود که با توجه به حساس بودن وضعیت کاملاً طبیعی بود. خوشبختانه با نامه نگاری هایی که صورت گرفت پس از مدت زمان کوتاهی مجوز ورود به بیمارستان را دریافت کردیم.

وی ادامه داد: این مستند روایتی فراتر و عمیق‌تر از یک بیمارستان و یک بیماری است، در این مستند مسائل انسانی به صورت پررنگ دیده می شود و همه همدلانه یک هدف را دنبال می کنند و در خط مقدم جبهه سلامت مبارزه می کنند و این مبارزه را با جان و دل انجام می دهند و این جذابیت های خاص و منحصر به فرد یک بیمارستان با بیماران کرونا مثبت بود.

یادآور می‌شود؛ جواد یقموری در کارنامه مستندسازی خود مستندهایی از جمله  «برادری»، «مجتهد لاری»، «داستان بهائیت»، «در صف حسین» را دارد.

سایر عوامل این فیلم عبارتند از: تدوینگران حسین نصیرپور، سیدرسول نبوی، جلال یقموری، امین محقق و مجتبی طاهری.

مستند «ایران وطن من» کاری از گروه مستند روایت فتح پنجشنبه ۴ اردیبهشت ساعت  ۱۷:۴۵ از شبکه اول سیما پخش می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.