سرپرست مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی برنامه‌های گوناگون رسانه‌ای حرم مطهر رضوی را در ماه مبارک رمضان تشریح کرد.

برنامه‌های رسانه‌ای ویژه ماه مبارک رمضان حرم مطهر رضوی تشریح شد

به گزارش قدس آنلاین، مهدی رضوی‌کیا ابراز کرد: مجموعه آستان قدس رضوی با بهره‌گیری از ظرفیت‌ مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس و با همکاری معاونت تبلیغات اسلامی، برنامه‌های رسانه‌ای متنوعی را در راستای گرامی‌داشت ماه پرفضیلت رمضان و انتقال حال و هوای معنوی این ایام به ارادتمندان دور و نزدیک حضرت رضا(ع) تدارک دیده است.
وی از پخش بیش از ۴۰۰ برنامه تلویزیونی از شبکه های مختلف سیما در طول ماه مبارک از حرم مطهر رضوی خبر داد.


برنامه های قرآنی
سرپرست مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی گفت: برنامه زنده ترتیل قرآن کریم در سه نوبت صبح، ظهر و عصر؛ نیم‌ساعت بعد از اذان صبح(به افق تهران) از شبکه‌های یک و خراسان رضوی، ساعت ۱۱:۱۵ از شبکه قرآن و از ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰ از شبکه افق پخش خواهد شد.
رضوی کیا گفت: برنامه تولیدی «الرضوان» نیز در قالب معرفی معلمان قرآنی که فعالیت ویژه‌ای داشته‌اند به همراه یک برنامه تصویری کوتاه، هر روز در ماه مبارک رمضان از ساعت ۱۱ تا ۱۱:۳۰ از شبکه پنج سراسری پخش می‌شود.

مناجات خوانی
سرپرست مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی بیان کرد: اهل معرفت می‌توانند همه‌روزه در ایام ماه مبارک رمضان به تماشای برنامه مناجات‌خوانی از ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد که با حضور مداحان پویانفر، رسولی و بذری، در ساعت ۲۴ تا ۱ بامداد از شبکه افق پخش می‌شود، بنشینند.
رضوی‌کیا ادامه داد: ویژه برنامه زنده «روایت بندگی» نیز در قالب مناجات‌خوانی توسط مداحان سماواتی، نریمانی و حدادیان از بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) هر شب در ساعت ۲۳:۴۵ تا ۳۰ دقیقه بامداد از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.
وی افزود: همچنین هر شب برنامه مناجات‌خوانی و سخنرانی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان و مداحی محمود کریمی از رواق امام خمینی(ره)، رواق دارالولایه و کفشداری ۱۳ و ۱۴ حرم مطهر، در ساعت یک تا دو بامداد در شبکه دو سیما به روی آنتن می‌رود.

برنامه های سحر

سرپرست مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی گفت: نخستین ویژه برنامه سحر با حضور کارشناسان و میهمانان مختلف، هر روز از مسجد گوهرشاد در ساعت ۳ تا ۴:۳۰ بامداد به ‌صورت زنده به روی آنتن شبکه افق سیما می‌رود.
سرپرست مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی افزود: برنامه زنده «بهار مهربانی» ویژه سحر نیز با بخش‌های مختلف مانند تواشیح و هم‌خوانی، گزارش با موضوع مواسات و همدلی در سطح آستان قدس رضوی، شرف حضور، کارشناسی، مسابقه قرآنی و... از صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر در ساعت ۳ تا ۴:۳۰ بامداد از شبکه خراسان رضوی پخش خواهد شد.
رضوی‌کیا ادامه داد: سومین برنامه زنده ویژه سحر همراه با دعای سحر، هر روز از استودیوی صحن انقلاب اسلامی در ساعت ۳:۲۰ تا ۵ بامداد به روی آنتن شبکه دو سیما می‌رود.
وی از «خلوتگه عارفان» به‌ عنوان یکی از برنامه‌های تولیدی ویژه سحر حرم مطهر رضوی نام برد و گفت: این برنامه با اجرای آقای صابر خراسانی و مدیحه‌سرایی آقایان رسولی، سماواتی و پویانفر تهیه شده است و یک ساعت قبل از اذان صبح(به افق تهران) از شبکه پنج سراسری پخش خواهد شد.

ویژه برنامه‌های افطار
رضوی‌کیا بیان کرد: برنامه ویژه افطار نیز در قالب ارتباط با حرم مطهر رضوی، تلاوت قرآن کریم توسط قاریان برجسته، پاسخ‌گویی به سؤالات شرعی مخاطبان همراه با پخش اذان مغرب، همه روزه در ماه مبارک رمضان، نیم ساعت قبل از اذان مغرب(به افق مشهد) از شبکه خراسان رضوی پخش می‌شود.
وی ادامه داد: ویژه برنامه افطار دیگری نیز به‌ صورت زنده در قالب برنامه اذان‌گاهی و کارشناسی، یک ربع قبل و بعد از اذان مغرب(به افق تهران) به روی آنتن شبکه افق سیما می‌رود.

برنامه‌های شبکه الکوثر
سرپرست مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی گفت: برنامه شرح و تفسیر دعاهای صحیفه سجادیه با عنوان «ثامن الحجج(ع)» نیز در ایام ماه پربرکت رمضان از صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر رضوی در ساعت ۲۱ تا ۲۱:۳۰ به روی آنتن شبکه الکوثر خواهد رفت.
وی اضافه کرد: برنامه «کرسی تلاوت رضوی» یکی دیگر از برنامه‌های ماه مبارک رمضان حرم مطهر برای پخش در شبکه الکوثر است که در قالب ۳۰ قسمت در صحن‌های انقلاب و جمهوری اسلامی تولید شده است. این برنامه هر شب قبل از مسابقه «ان للمتقین مفازا» پخش می‌شود.


تولیدات مرکز ارتباطات و رسانه

رضوی کیا در ادامه به برنامه های تولیدی مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی اشاره کرد و گفت: در آستانه ماه مبارک رمضان خادمان رسانه ای حضرت رضا(ع) در مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی مشغول به تولیدات چندرسانه ای هستند تا در این ایام از طریق رسانه های مختلف به مخاطبان علاقه مند ارائه شود.
وی افزود: از جمله این اقدامات و تولیدات می توان به تصویر برداری هوایی و زمینی بالغ بر ۲۱۳۰ دقیقه(بالغ بر ۷۰ آفیش) شامل تصاویر هوایی ناب از صحن و سرای حرم امام رضا علیه السلام، تولید ۳۹ عنوان گزارش تصویری و کلیپ جهت اطلاع رسانی اقدامات، تولید ۵۵ عنوان کلیپ کوتاه توصیه های روانشناسی مقابله با بیماری کرونا و مصاحبه با علما و روحانیون صاحب نام اشاره کرد.
وی بیان کرد: ویژه برنامه قرائت «ادعیه ماه رمضان» نیز با حضور آقای مطیعی در صحن‌ انقلاب اسلامی، مسجد گوهرشاد و رواق دارالشرف حرم مطهر رضوی برای پخش از شبکه‌های ملی، استانی و برون‌مرزی تولید شده است.
سرپرست مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی با بیان اینکه این اقدامات با تلاش خستگی ناپذیر نیروی های متخصص که خود را خادم حضرت می دانند، انجام شده است، ادامه داد: در روزهای گذشته برنامه هایی ویژه ای تولید شده که هر کدام در ایام ماه مبارک از رسانه های مختلف پخش خواهد شد، تولید کلیپ با موضوع جهادگران سلامت با حضور فاطمه عبادی و صابر خراسانی، تولید کلیپ امام رضایی با حضور فاطمه عبادی و حامد عسگری، تولید کلیپ «به تو از دور سلام» با موضوع زیارت امام رضا (ع) از راه دور و تولید نماهنگ امام رضایی با حضور آقای جلیلوند از جمله این کارهای ویژه است که امیدواریم مورد پسند مخاطبان واقع شود.
رضوی کیا با اشاره به اینکه با ۸ تیم حرفه ای تولید در حال همکاری هستیم، گفت: از دیگر تولیدات مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی می توان به تهیه و تولید بیش از ۱۷ عنوان نماهنگ با تصاویر زیبا و دیده نشده از حرم مطهر برای تمام دلدادگان حضرت رضا علیه السلام، تولید ۱۰ عنوان مناجات و ادعیه با صدای مداحان مطرح کشوری در حرم مطهر رضوی،   ضبط تصاویری بی نظیر و ناب از زیارت مجازی حرم مطهر رضوی توسط هلی کم و ثبت تصاویر زیبای slow motion از صحن ها و رواق ها حرم مطهر رضوی اشاره کرد.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.