۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۳
کد خبر: 701932

محدودیت ورود به نوارهای ساحلی جزیره کیش لغو شد.

لغو محدودیت ورود به ساحل جزیره کیش

به گزارش قدس آنلاین، دکتر رضانیا در پانزدهمین نشست شورای سلامت کیش، گفت: مرحله اول بیماری با همکاری و همدلی کیشوندان عزیز، تلاش تمامی حوزه ها به ویژه حوزه سلامت و همچنین کمک بخش های خصوصی و دولتی به سرعت مهار شد به گونه ای که امروز حتی یک نفر بیمار بستری در بیمارستان کیش به دلیل ابتلا به ویروس کرونا نداریم.

وی با اشاره به اینکه براساس مصوبه شورای سلامت کیش در جلسه پیشین ، مقرر شد تا تمامی اصناف گروه کم خطر به صورت پلکانی فعالیت خود را آغاز کنند، افزود: با نظارت حوزه حمل و نقل شرکت عمران،آب و خدمات و رعایت تمامی شیوه نامه های در نظر گرفته شده، فعالان بخش اجاره خودرو(رنت کار) از شنبه ششم اردیبهشت می توانند فعالیت خود را آغاز کنند.

وی گفت: تمامی فعالان حوزه اجاره خودرو پس از ثبت نام در سامانه SALAMAT.GOV.IR و دریافت نامه از حمل و نقل موظف به رعایت مسائل بهداشت فردی و محافظتی، ضدعفونی مکرر دفتر کار و خودرو و همچنین رعایت فاصله گذاری اجتماعی هستند.

سخنگوی شورای سلامت کیش همچنین از بازگشایی دفاتر مشاران املاک و نمایشگاه های اتومبیل با ثبت نام در سامانه SALAMAT.GOV.IR و دریافت کد بازگشایی که تا پنجم اردیبهشت تمدید شده است خبر داد و عنوان کرد: رعایت ضوابط و شیوه نامه ها در بازگشایی بسیار مورد تاکید است و عدم رعایت این موارد موجب دریافت اخطاریه خواهد شد.

دکتر رضانیا در ادامه، فعالیت آب میوه فروشی ها و کافی شاپ ها در صورت رعایت موارد بهداشتی و آماده سازی آب میوه و قهوه تازه در حضور مشتری، تنها به صورت بیرون بر را بلامانع برشمرد و بر رعایت مسائل ضدعفونی و رعایت فاصله اجتماعی تاکید کرد.

رضانیا افزود: در خصوص آرایشگاه های مردانه و زنانه نیز شیوه نامه ایی در حال تدوین است که در جلسه ای با حضور نمایندگان صنفی آرایشگاه ها در جامعه بازاریان ارزیابی، ابلاغ می شود و به اجرا در می آید که هر آرایشگاهی که بتواند این ضوابط و شرایط را رعایت کند، با امضا تعهدنامه در جامعه بازاریان و مرکز توسعه سلامت کیش، فعالیت خود را از سر گیرد.

وی تاکید کرد: فعالیت های کاشت ناخن،مژه، پاکسازی صورت و هر فعالیتی پوستی که موجب خطر برای مراجعان باشد ممنوع می باشد و اگر تخلفی در این زمینه باشد، قطعا با توجه به قوانین به مدت 1 ماه پلمپ خواهد شد.

سخنگوی شورای سلامت کیش با اشاره به رفع مسدودی تمامی مسیرهای منتهی به نوار ساحلی و ضدعفونی تمامی آلاچیق ها در طول روز بیان داشت: با رفع مسدودیت نوار ساحلی، ایستگاه های دوچرخه نیز با رعایت دستورالعمل های مخصوص بهداشتی تدوین شده می توانند زیر نظر بخش نظارت موسسه ورزش و تفریحات سالم، با دارا بودن وسائل حفاظت فردی و ضد عفونی مکرر دوچرخه ها فعالیت کنند.

دکتر رضا نیا بر عدم تجمع در سواحل اشاره کرد و گفت: استفاده از پارک بازی کودکان تا اطلاع ثانوی ممنوع است تا بیماری به منازل منتقل نشود.

وی ازمردم خواست تا فاصله گذاری اجتماعی،استفاده از وسایل حفاظت فردی و شستشوی مکرر دست ها را همچنان جدی بگیرند و از تردد در اماکن پر ازدحام خودداری کنند چرا که هر لحظه امکان اپیدمی مجدد بیماری و فراگیری آن وجود دارد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.