طبق شایعات منتشر شده شرکت سامسونگ در حال کار بر روی سنسور دوربین با وسعت ۶۰۰ مگاپیکسلی است تا بتواند دوربین را از حالت دید چشم انسان هم فراتر ببرد.

سامسونگ در حال تحقیق بر روی سنسور دوربین ۶۰۰ مگاپیکسلی +عکس

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، طی چند سال گذشته ، سنسورهای دوربین ۴۸ مگاپیکسلی و ۶۴ مگاپیکسلی در گوشی های هوشمند رایج شده اند، اما سال گذشته سامسونگ اولین سنسور دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی جهان یعنی ISOCELL Bright HMX را معرفی کرد.

این سنسور دوربین قبلاً در پرچمداران مختلفی که طی چند ماه گذشته رونمایی شده اند ، مورد استفاده قرار گرفته است، شاید فکر کنید سامسونگ با افزایش تعداد مگاپیکسلی روی سنسورهای دوربین خود این کار را انجام می دهد ، اما این شرکت هیچ برنامه ای برای این ویژگی ندارد.

در اطلاعیه که در وب سایت سامسونگ منتشر شده است ، Yongin Park ، که سرپرستی تیم تحقیقاتی سنسور ها است ، می گوید که این کمپانی در حال کار بر روی تولید یک سنسور تصویر ۶۰۰MP است که می تواند جزئیات بیشتری از چشم انسان ثبت کند.


سامسونگ برای سنسور ۶۰۰ مگاپیکسلی خود باید اندازه پیکسل ها را کاهش دهد

در یک مقاله ، پارک می گوید که چشم انسان با وضوح حدود ۵۰۰MP مطابقت دارد، سامسونگ در صدد ایجاد سنسور ۶۰۰MP است که موارد استفاده آن از گوشی های هوشمند فراتر خواهد رفت و در زمینه های دیگر مانند وسایل نقلیه خود ران ، هواپیماهای بدون سرنشین و IoT اعمال می شود.

برای ایجاد سنسور با وضوح ۶۰۰MP ، سامسونگ باید اندازه پیکسل ها را بیشتر کاهش دهد (در حال حاضر از پیکسلهای کوچک ۰.۸ میکرومتر برای سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی خود استفاده می کند) ، در حالی که این سنسور با وضوح بالا در حال توسعه است ، ما انتظار نداریم که به زودی در یک گوشی هوشمند تجاری دیده شود.

فناوری Nonacell سامسونگ

سامسونگ اولین سنسور ۶۴MP را در ماه مه ۲۰۱۹ معرفی کرد و شش ماه بعد با رونمایی از سنسور ۱۰۸MP خود بازار دوربین های موبایلی را متحول کرد، ISOCELL Bright HMX از technology فناوری Nonacell ’استفاده می کند که به گفته سامسونگ میزان نوری را که پیکسل ها قادر به جذب آن هستند به طور قابل توجهی افزایش می دهد.



برخلاف فناوری Tetracell که دارای آرایه ۲ x ۲ است ، فناوری Nonacell از یک ساختار پیکسل ۳ ۳ ۳ استفاده می کند، این امر به ۹ پیکسل ۰.۸μm اجازه می دهد تا به عنوان یک پیکسل ۲.۴ میکرومتر عمل کنند ، که به جزئیات بهتر و عملکرد دریافت نور کمک می کند.

در حالی که سنسور ۶۰۰MP ممکن است چند سال طول بکشد تا مورد استفاده قرار گیرد اما طبق گزارش ها سامسونگ در حال حاضر روی سنسور دوربین ۱۵۰ مگاپیکسلی نیز کار می کند که همچنین مبتنی بر فناوری Nonacell است.

گفته می شود این سنسور که امسال اولین بار در پرچمدار شیائومی در Q۴  قرار داده خواهد شد و پس از آن می توان از پرچمداران OPPO و Vivo در Q۱ سال ۲۰۲۱ استفاده کرد، همچنین خبرهایی از گوشی هوشمندی با سنسور ۱۹۲MP شنیده شده است اما هیچ اطلاعاتی در مورد تولید کننده سنسور یا OEM گوشی های هوشمند وجود ندارد، مطمئناً ، سنسور دوربین گوشی های هوشمند با وضوح بالا، رقابتی برای آینده نزدیک میان برندها است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.