۳۰۰ بازرس بهداشت محیط با فعالیت نظارتی در طول ماه مبارک رمضان بر مراکز تولید و عرضه مواد غذایی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سطح خراسان رضوی نظارتها را در این بخش سلامت محور تشدید می‌کنند.

نظارت بهداشتی بر تولید و عرضه غذا در ماه مبارک رمضان تشدید می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد پیرامون این موضوع  گفت:  طرح تشدید نظارتهای بهداشتی در رمضان همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان از ششم اردیهشت ماه در مناطق زیر پوشش این دانشگاه آغاز شده و تا پایان این ماه مبارک ادامه دارد.
علی‌اصغر حسنی افزود: طرح تشدید نظارتهای بهداشتی در ماه مبارک رمضان با  اولویت نظارت بر تولید و عرضه مواد غذایی،   اقامتگاهها و اماکن حساس اجرا می شود.
وی هدف از تشدید نظارتی بر فعالیت مراکز تولید و عرضه مواد غذایی را در طول ماه مبارک رمضان "حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه و همچنین مهار و کاهش بیماریهای مرتبط با آب و غذایی اعلام کرد.

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: بازرسان بهداشت محیط در این چارچوب مجهز به دستگاههای سنجش پرتابل بوده تا با نمونه‌برداری از آب، مواد غذایی و سطوح با دقت و سرعت بیشتر صورت گیرد.
وی گفت: کارشناسان بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد با همکاری کارشناسان دیگر دستگاههای مرتبط در این مدت بطور ویژه از مراکز تهیه و عرضه مواد غذایی، فروشگاههای عرضه آش، حلیم، کله‌پزی، زولبیا بامیه، نانواییها و دیگر واحدهای مرتبط با مواد خوراکی بازرسی کرده و به همه آنها سرکشی می‌کنند.  
حسنی افزود: شهروندان در طول ماه مبارک رمضان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی حتما با شماره تلفن ۱۹۰ تماس گرفته و مراتب را برای بررسی فوری به گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد اطلاع دهند.

افزون بر هزار واحد عرضه مواد غذایی تنها در سطح مشهد زیر نظر اتحادیه صنف رستوران، چلوکباب، آشپزخانه، کباب و حلیم این کلانشهر سه و نیم میلیون نفری فعالیت دارند. بطور میانگین هر یک از این واحدها روزانه ۱۰۰ مشتری دارند.

۷۵ درصد از جمعیت شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند. بقیه جمعیت این استان توسط دانشکده و دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدر، تربت‌جام و نیشابور خدمات بهداشتی و درمانی را دریافت می‌کنند.  

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.